Noví hrdinové v Nexu už nejsou tajemstvím. Proč přijdou do…

  Leak    Mal'ganis    Belial   

Už ve středu nás svou návštěvnou v Nexu poctí Blaze, firebat ze světa StarCraftu a první terranský warrior. Jeho příchod není žádným překvapením, spekulovalo se o něm dlouhé roky a nakonec jsme se ho dočkali přesně tak, jak „leaky“ neboli úniky slibovaly. Stejně tak jsme ale věděli o předešlých hrdinech. A víme i o těch, kteří budou následovat.

 

Dlouhé roky se Blizzard ke spekulacím nevyjadřoval. Nikdo tak neměl do poslední chvíle šanci zjistit, kdy budeme bojovat proti Lich Kingovi, jestli se vrátí v plné síle Diablo či zda-li se nám podaří přetvořit Královnu Čepelí (aka Queen of Blades) zpátky v Sarrah Kerriganovou. Všechna univerza Blizzardu zůstávala zahalena tajemstvím a jen sem tam se objevil nějaký únik, který rozvířil vody spekulací.

 

Řekněme si upřímně, za většinou leaků vždy stojí sama herní společnost, která potřebuje v době ticha, aby se o jejích hrách mluvilo. Výjimku tak zřejmě netvoří ani Blizzard, jehož vývoj Overwatch se mu sice ututlat podařilo, o neslavném konci Titanu ale věděl každý. A stejně tak nejsou tajemstvím ani některé datadisky do WoW nebo Hearthstone.

 

Hra, která ale na úniky trpí nejvíce, je právě Heroes of the Storm. A v posledních měsících nevyšel prakticky žádný hrdina, o němž by se dopředu nevědělo. Na redditu lze dodnes najít víc jak půl roku stará vlákna s titulním příspěvkem ve stylu „Stukov (SC), Garrosh (WC), Kel Thuzad (WC), Firebat (SC), Anna (OW), Junkrat (OW), and apparently something special planned for Alexstrasza (WC).“

 

Ano, o všech těchto hrdinech se vědělo už v polovině roku 2017. A poslední jmenovaný, firebat Blaze, přichází do Nexu právě tento týden. Proč tomu ale tak je, proč jsou úniky v případě Heroes tak silné a proč je ta tam koncepce utajování hrdinů do poslední chvíle?

 

Veteráni si možná vzpomenou na začátky hry. V alfě se noví hrdinové příliš neřešili, přišli většinou s několikadenním předstihem v podobě traileru (tehdy bez spotlightů) a vzhledem k tehdy nízkému počtu hrdinů byl každý nový dokonalý game-changer. V pozdějších fázích bety a po vydání hry ale začal Blizzard stále více stavět na samotném oznamování hrdinů. Málokdy se tak stalo bez nějaké větší příležitosti. Jednou na BLizzconu, podruhé na Gamescomu, jindy na PAXu. Blizzard využíval každou větší událost k tomu, aby oznámil několik hrdinů najednou. Tomu je dávno konec.

 

Vzpomeňme například na poslední Blizzcon. Co nového jsme na něm viděli? Popravdě řečeno skoro nic. Pomineme-li změny mechanik ve hře, dočkali jsme se jen Alexstraszy a Hanza. Přitom Blizzard už tehdy stoprocentně věděl, že dalším hrdinou bude právě firebat, a vzhledem k jednomu z dřívějších vyjádření týmu, který vysvětloval, že proces výroby hrdiny zabere několik měsíců až půl roku, už nyní vývojový tým zná pořadí hrdinů minimálně na celé jaro.

 

Proč se o nich tedy dozvídáme formou leaků, a ne tak, jako dříve, tedy se vší pompézností a grácií? Důvodem může být počet lidí, kteří Heroes hrají. Ten totiž dodnes, jako u jediné hry od Blizzardu, neznáme. Vývojáři se nikdy nepochlubili čísly, nikdy neřekli, kolik lidí hru hraje pravidelně, kolik občasně a kolik hodin v ní stráví. Nikdy jsme neviděli přehled eventů, výsledky v podobné formě, jako v jiných hrách, nic, zkrátka jen ticho po pěšině.

 

Ostatně to, že se Blizzard snažil hru nakopnout všemi možnými způsoby, také není tajemstvím. Vzpomeňme na různé cross-questy, kdy jste v Heroes mohli za odehrání několika her získávat skiny do Overwatch, pety do Diabla, bonusy do WoW apod. Poté, co Blizzard neuspěl s věhlasným oznamováním hrdinů ani touto provázaností, přišla na scénu druhá verze hry Heroes 2.0.

 

Ta přinesla lootboxy, těžší získávání skinů a naprosto zbytečné spreje a emotikony či voice liny, které se poprvé objevily v Overwatch. Cíl je opět jasný – vytáhnout alespoň ze stávající základny hráčů více peněz díky nesmyslnému množství balastu, který nikdo nechce. Bohužel, na rozdíl od předchozí verze hry se tentokrát do Heroes vrážet peníze už moc nevyplatí.

 

Vraťme se ale k původnímu tématu článku – k únikům. Jak se zdá, jde o zatím poslední pokus Blizzardu, jak donutit hráče o hře trochu více mluvit. Málokterý leak je totiž nechtěný a většinou je řízen přímo danými vývojáři, a v tomto případě to zřejmě nebude výjimka. Zdá se ale, že ani toto nezabírá. Kolem nových hrdinů se sice strhne diskuze na redditu a na fóru na battle.netu, ale to je tak vše.

 

Proč tedy, jak se sám titulek článku ptá, přijdou do hry jako další hrdinové Mal’ganis (30. 1. 2018) a Belial (20. 2. 2018)? Protože byli leaknutí už před nějakou dobou, stejně jako bylo prozrazeno (a nutno dodat, že zatím úspěšně!) mnoho hrdinů před nimi. A s největší pravděpodobností i jako mnoho hrdinů po nich…


Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet