Do Nexu přichází jako další hrdina firebat. Hooray. Nic nového pod sluncem, očekávali jsme ho už roky, a stejně jako ve StarCraftu, ze kterého pochází, jsme se ho dočkali až relativně pozdě. Proč tomu tak ale je a proč zrovna Firebat? Na to se spolu nyní podrobněji podíváme.
Představte si situaci, která je všem hráčům StarCraftu velmi dobře známá. Bunkry osazené desítkami mariňáků jistí z vyvýšených pozic siege tanky v dělostřeleckém módu. Po ruce jsou medikové připraveni kdykoliv zasáhnout a postarat se o raněné vojáky. Elitní jednotky ghostů likvidují rozměrné protivníky jako jsou ultraliskové a věže se starají o létající mutalisky. Najednou se proti bunkrům vyřítí záplava malých, ale neuvěřitelně mrštných zerglingů. A zpoza bunkrů se vzedmou masivní, těžké obrněné exoskelety, které během několika sekund vypálí vše, co jim přijde do cesty, včetně nemilosrdných Zergů. Jednotky firebatů se hlásí do akce.
Výše uvedené řádky si pozorní čtenáři našeho webu jistě pamatují. Publikovali jsme je přesně před dvěma měsíci, kdy se živě spekulovalo o PvE módu a novém hrdinovi. Jak se ukázalo, spekulace byly z velké části pravdivé. Dočkali jsme se brawlu „Escape from Braxis“ i samotného firebata. Sice v trochu jiném pořadí, než jsme očekávali, ale hlavně že vůbec.
Firebat je pro hráče StarCraftu poměrně specifickou záležitostí. Spolu s mariňáky a siege tanky patří mezi ikonické jednotky prvního dílu, ačkoliv se o jeho praktickém nasazení tehdy nedalo příliš hovořit. Přesto, když ho hráči nenašli ve druhém díle, křičeli. Abychom byli přesnější, objevil se v kampani Wings of Liberty, kde se ukázal jako poměrně schopná a především hezky vypadající jednotka, do multiplayeru se ale hned tak nedostal. Nakonec ano, ale cesta k tomu byla dlouhá a hráči doslova vymodlená.
Nikdo si zkrátka neuvědomil, že firebat chybí, dokud ho neměl. A stejně tak chyběl i v Nexu. Z Terranských jednotek, minimálně těch pozemních, jsme se totiž dočkali v jakékoliv formě už skoro všech. Raynor reprezentuje mariňáky, siege tankům dělá čest Sgt. Hammer, vulture máme jako mounta, ve hře nechybí ani medic, ghost, a jediným zbývajícím pozemním hrdinou, kterého se ještě můžeme dočkat, je goliath. O čem to svědčí? Především o tom, že v některých případech si Blizzard dává na čas, ale možná k tomu má své důvody.
Tím stěžejním, pomineme-li potřebu střídat hrdiny z jednotlivých vesmírů a různé role, může být relativní složitost výroby těchto hrdinů. Jak už bylo zmíněno, o firebatovi se diskutuje roky, méně se ale hovořilo o schopnostech, které by mohl být. Vytvořit ability na hrdinu není záležitost na týden, a to ani v případě, kdy je máte plus mínus pevně dané. Porovnáme-li firebata s jinými hrdiny v Nexu pocházejícími ze StarCraftu, zjistíme, že ve většině případů se věrně drží své původní herní předlohy. Firebat ale žádnou nemá. Vždy šlo jen o jednotku, která plamenomety rozsevá smrt. Nic víc, nic míň. Neměl žádné schopnosti, žádné ability, nic, od čeho by se šlo odrazit. Abychom mu nekřivdili, ve druhém díle dostal stimpack, ale kdo ne…
Vytvořit hrdinu takříkajíc z ničeho není lehké. Zejména ve chvíli, kdy se nechcete opakovat. A to se Blizzardu příliš nepovedlo. Skočit na nepřátelského hrdinu, hodit mu pod nohy skvrnu čehosi a zapálit ji, nezní to trochu podvědomě? Jistěže ano, na stejné bázi totiž funguje Chen. Pomineme-li talenty a heroické ability, v základu jsou si oba hrdinové podobní víc, než kdokoliv jiný v Nexu. V čem by tedy měl být Blaze lepší?
Především je neskutečně zábavný, a to obzvláště pro ty z nás, co v obou dílech StarCraftu roky lamentovali nad tím, proč toho tak pěkně červená jednotka nevydrží víc. Tady vydrží, a aby ne, kdy
jde je to jediný Terranský warrior, a vcelku logicky. Jinak by Terrané jako jediná ze tří ras neměli žádného. Na rozdíl od Chena ale Blaze nehází pivem, nýbrž napalmem, a tak, že to hráče skutečně baví. Aniž by se musel nějak přehnaně starat o životy (startovací HP pool není malý), může se každý pyroman dokonale vyřádit.
Co víc, i bunkr jako jedna z heroických schopností prostě vypadá skvěle! Jistě, o praktickém využití této ability, potažmo celého hrdiny, rozhodne až praxe a přijetí v současné metě, ale o to přece vůbec nejde. Heroes of the Storm je hra a ta má jako taková za primární cíl bavit. A bez ohledu na to, jak Blaze u hráčů na vyšších rancích uspěje, svou roli naplňuje dokonale. Baví tak, jak dlouho žádný hrdina ne. Tak, jako to přes všechny draky kolem naposledy dokázala D.Va, které se po dlouhé době povedlo vymanit z okovů „suchých“ a nezajímavých, byť možná hratelných a úspěšných warriorů.
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet