Jaina od pohledu nepůsobí tolik nebezpečně, což je jedna z největších chyb. Ano, sice má malá hp, ale zas na druhou stranu dokáže velice znepříjemnit oponentovu situaci. Mluvíme tedy hlavně o zpomalování a následnému udělování vysokého damage. Její Trait (Frostbite) těmito vlastnostmi disponuje a právě v tomto buildu se na něj hodně zaměříme. Co bych hned na úvod doporučil - nechoďte sami do boje. Zejména ze začátku, kdy jste opravdu velice slabí. Ostatně, jako každý jiný ve hře. Zároveň se ale také nekrčit se staženým ocasem v koutě mapy a neustále odbíhat do base, když se o vás otře nějaký ten minion. Jste assassin, takže toho řádně využívejte, třeba jen na minionech ze začátku. Časem se totiž vyvinete na výběrového řezníka.
Level 1: Už na prvním levelu byla jasná volba Lingering Chill, jejíž prostřednictvím prodloužíte Chill efekt ze 4 na 6 sekund, což je v pozdější části hry celkem podstatná vlastnost. Prodloužení Chillu nám dá mnohem větší možnosti co se regenerace many a útoku týče. Vysvětlím později proč.
Možná by někdo váhal nad abilitou Conjurer's Pursuit, jelikož do začátku, kdy je málo života a many, se vždy hodí nějaká ta regenerace. Zde nikoli. Možná by vám to mohlo trochu pomoci, ale později by to byl téměř zbytečně investovaný talent. Z hlediska regenerace se dá naložit mnohem lépe.
Deep Chill by mohl být dobrou alternativou za předpokladu, že jste opravdu s týmem sehraní nebo komunikujete přes Skype. Tato schopnost snižuje pohyblivost z původních 25% na 35%. To je moc hezké, ale to je asi tak vše, co nám talent nabízí. Navyšuje nějakou konkrétní hodnotu a pak si to nějak využijme. Z hlediska kombinace mi to nepřišlo jako nejvhodnější výběr do začátku. Úplně to samé platí o Winter's Reach.
Level 4: Vybírám Arcane Intellect navzdory tomu, že výběr je jinak velice zajímavý a na každém záleží, co bude preferovat. Tato traitová abilita přidává manu ze základních útoků a z útočných abilit, pokud je target pod efektem Chill. Díky tomu vlastně už téměř nemusíte přemýšlet nad množstvím many, jelikož jenom házíte spelly, abyste si manu doplnili. Vidím v tom mnoho výhod, co se času a exp contribution týče. Nejen, že nemusíte neustále chodit zpět do base pro doplnění many, ale také se velice osvědčíte při průběžném kosení minionů a jiné havěti. Navíc z toho vyjdete s plným mana barem, což mi přijde jako dobrý obchod. Zde se projevuje skvělá kooperace s Lingering Chill.
Level 7: Tady už to začíná být opravdu na úvaze každého z nás, kdo preferuje jaký styl hry. Nepřipadá mi špatná volba Ice Floes, kdy navyšuje účinnost Cone of Cold a navíc za každý zasažený target vám sníží cooldown o 0,5 sekund. Takže ve finále s vaším množstvím many můžete metat jeden spell za druhým. Nicméně jsem zde vybral Frostbitten, který navyšuje damage bonus z 50% na 65%. Důvod je velice prostý - větší damage, který se vám promítne napříč vším. V pozdější části hry to velice oceníte, protože budete dávat opravdové pecky.
Co bych třeba vůbec nevolil, nebo alespoň do tohoto buildu ne, je Frost Armor. Jaina celkově je útočná postava, má zpravidla méně životů než ostatní ve hře. Pokud budete blokovat základní útoky od hrdinů, tak je to sice hezké, ale přijdete o možnost jiných talentů, které vám navýší damage. Takže si budete chránit těch několik málo životu, než abyste je někomu brali. Navíc, většina hrdinů používá spíše ability, než základní útoky.
Level 10: I když se mnou někteří nebudou souhlasit, tak jsem zde volil možnost Ring of Frost. Proč vlastně? Záleží také, jak celkovou hru za Jainu koncipujete. Tato abilitka je úžasná při napadení větší skupiny nepřátel. Působí poškození a znehybňuje. Což se dá skvěle využít jak při přepadu, tak při útěku. Water Elemental by nebyl špatný z pohledu siege damage nebo prostě taková podpůrná síla, ale nedával bych mu zas takovou váhu. Samozřejmě, je rozhodně užitečný a dá se využít téměř v jakémkoli směru. Z mé zkušenosti jsem ho ale moc neupotřebil. Ve velké vřavě vám elemental bude útočit na jeden target, zatímco Ring of Frost vám pokryje značnou plochu, tudíž případně i všechny oponenty v ní. Je důležité poznamenat, že na 10 levelu dává znehybnění a damage pouze na vnější straně kruhu. Na levelu 20 je možno vylepšit na úplné pokrytí.
Level 13: Opět se nám tu vyskytuje poměrně velice pozoruhodný výběr užitečných talentů. Zde jsem vybral Icy Veins. Důvodů je hned několik. Je to přídavná abilita, která vám při aktivaci snižuje cooldown, resp. zrychlí obnovení spellů o třikrát. Navíc vám snižuje jejich mana cost o 50%, tudíž další úspornost z hlediska many. Hodí se například, když vypotřebujete všechna kouzla a potřebujete se co nejrychleji zapojit do akce, tak stačí aktivovat Icy Veins a za chvilku máte minimálně dva spelly připravené.
Co by eventuelně mohlo přijít v úvahu je Sprint, jelikož v něm vidím využití co se dohánění, nebo rychlého úprku týče. Je to ale spíše v případě, že se pohybujete v malých skupinách, nebo pokud plánujete gank a oponent se snaží utéci. Co mi přijde zbytečné jsou ostatní dva talenty. Storm Front vám navýší range spellu. To je sice skvělé, zas na druhou stranu se to hodí spíše na siege damage, než na nějaké závratné drcení oponentů. Improved Ice Block je podobný případ jak Frost Armor. S Jainou hlavně útočte, pokud možno ve skupině. Na obranu využijte support postavy, nebo se držte více vzadu. Připravujete se tím o výběr užitečných talentů, které vám později budou chybět.
Level 16: Northern Exposure. Další příspěvek do vašeho damage, který mohou využít i ostatní hráči. Cone of Cold vám bude dávat debuff, který navyšuje udělenou damage o 25%. Sice jenom na dvě sekundy, chce to trochu spolupráce, ale stále lepší než nic. Navíc by se to dalo ještě dobře zkombinovat s Ice Floes, který je možno vybrat na 7 levelu.
Kombinací je zde opravdu mnoho. Ve zkratce - Numbing Blast mi přijde jako dobrá věc pro únik, nebo gank. Na damage to nějak nepřidá, ale své využití to má. Snow Crash je dobré tak akorát na zpomalení, či dodělání prchajícího. Ale nepodceňujme to tolik, jelikož budete Blizzard posílat ve 3 nikoli 2 vlnách. Tudíž to dokáže na bojišti udělat pěknou paseku, zejména pokud dojde ke střetu více hrdinů naráz. Ice Barrier je hned další nejlepší alternativou hned po Northern Exposure, jelikož navyšuje damage a přidává štít, který se tvoří z 25% vašeho poškození. V tomto ohledu je obrana spojena s útokem, takže opět záleží na vkusu a vaší individuální strategii ve hře.
Level 20: Zde vybírám Cold Snap v návaznosti na předchozí vybranou heroic abilitu. Jak již bylo zmíněno, stun a damage budou dávat i vnitřní prostory kruhu. Vzhledem k rozlehlosti spellu to hodnotím jako slušnou zbraň proti masám oponentů, kdy dokážete změnit průběh bitvy jedním kliknutím myši. Ovšem je třeba správně načasovat situaci, protože jednotlivé části kruhu působí postupně, nikoli najednou. Další vhodnou alternativou je samozřejmě Nexus Frenzy, kdy se zrychluje celkový Attack Speed a Attack Range o 20%. Vybral jsem ale spíše Cold Snap z hlediska úplnosti heroic ability. Zase, názory se mohou lišit, stejně je to ve finále jen a jen na vás.
Shrňme to. Jak už jsem říkal, toto je build, který jsem sestavil z vlastní zkušenosti. Mělo by to spíše zároveň působit i jako inspirace, speciálně tady, kdy je možnost různých dobrých kombinací. S Jainou hlavně doporučuji hrát týmově, jelikož dokáže slušně potrápit i takové korby, jako je například Muradin, E.T.C nebo Arthas. Zkrátka tanky, které zpomalíte a ostatní si je podají. Zároveň nabádám k opatrnosti, zejména ze začátku, kdy jste snadný cíl i pro silnější vánek. Ovšem později se vše obrací a tím silnějším vánkem jste vy. Jediná velká zrada jsou hp, která vám při neopatrnosti rychle klesají na rozdíl od many.
Pokud máte nějaké zajímavé postřehy, tipy, zkušenosti nebo doporučení, napište je dolů do komentářů.
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
smallshady 24.02.2015 14:10
Na Jaine se mi libi, ze se da jet na vic zpusobu, frostbolt, vseho spam, burstrada: nehonte nikoho pesky, na dohaneni mate mounta!level 1: tyhle talenty maj nejmensi vliv, vsechny podobne uzitecne, rozhodnete se podle vaseho stylu hryLingering chill - nemel by pro vas byt problem udrzet cil v chillu i bez tohoto talentu a doplnovani many pres Arcane intelect je bez nej take dostatecneDeep chill - zvysuje slow o 10%, v praxi to neni prilis poznatWinter's reach - muj oblibeny, vhodny pro sniperovani z bushu na lajne, kdyz nekdo zacne zdrhat...Conjurer's Pursuit - problem tohohle talentu je, ze s Jainou prilis ty zelene koule sbirat nebudete, radeji stojite vzadu, obzvlast pokud jste na lajne solo (kde je Jaina silna), pokud planujete pozdeji Arcane Intelect talent, tka je tento zbytecny, pokud verite, ze nejake koule nafarmite a chcete usetrit pozdejsi talent, tak je z lvl 1 talentu nejsilnejsilvl 4: Arcane intelect - spamujte jak chcete, vhodne pro zacatecniky, Envenom je presto vhodnejsi na burst combo, meli byste se naucit, kdy manu pouzivat a kdy setrit, Cim lepsi hraci, tim mensi sance, ze blizzardem zasahnete i druhou vlnou a ani snowstorm vam s tim moc nepomuzelvl 7: Frosbitten - vic dmg, a to je to k cemu jsteIce floes - v opravdovem boji netrefite tolik cilu, aby to bylo az tak efektivniIce lance - muze zvysit single target dmg, pokud to s nim umitelvl 10: Ring of chill - pridava ccWater element - do 20 lvlu je jeho prinos maly, vetsinou vam ho rychle zabiji, navic musite ovladat dalsi jednotku (neni to ale moc tezkerozhodl bych se podle predpokladane delky hry, po 20ce vam da water element mnohem vetsi +dmg13: icy veins, vetsinou nejlepsi volba, u popisku se mi moc nelibi
, Icy veins je super talent a stejne super je si nevypotrebovat kouzla, kdyz musite do akce, nejlepe v ni a pak jestejednou s icy veinsSprint - na dohaneni prilis ne, na to mate mounta, pokud na vas skace Tyrael nebo Ili, tak se hodiIce Block - muzete napr vykryt Tyraeluv stunStorm Front - ta range je dobra na poke, nebo sieging - presto, poke nebude velky (trefite jen jednu vlnu) a bezpecny siege je zanedbatelny, navic se vam nehodi do comba, kdy ostatni spelly pak maji mnohem kratsi range16: Northern exposure - vic dmg, stackuje se s elemntalem na 20ce (+50%!)Snow crash - hraci se stejne vyhnuli uz po prvni vlneIce barrier - tenhle talent byste nemeli potrebovat, nejste first line warrior, navic nedava to az zas tolik vydrzeNumbing - muze byt uzitecne20: preferuji vylepsit si sve U z 10lvlu, predevsim pokud mate elementala, pokud ne, tak Bolt of the storm muze byt Jainin zadek zachranujiciSwift storm - tohle opravdu nepotrebujete, 20lvl+ uz stejne vsudejezdite s teamemPro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet