Kaelaris: můj aktuální sen je přesunout se do game designu

  Interview    Kaelaris    HGC   

english translation1wzfy3eloq_0ad6133fbe21a9c8c33636943674ac37f2e5a75a_1502451518_1698.png

Jak jsme vám již slíbili minule, dalším na řadě v naší sérii rozhovorů není nikdo jiný než populární moderátor, komentátor a legenda komentování StarCraft 2, James "Kaelaris" Carrol. Svěřil se nám, proč ho vídáme pouze u offline turnajů, podělil se s námi o informace ze zákulisí HGC i ESL eventů a možná přidal i pár rad pro zájemce o komentování.

James "Kaelaris" Carrol, narozen 26.7. 1988, Spojené království

Profesionální moderátor a komentátor pro ESL s více než 7 lety zkušeností, aktuálně se věnující Heroes of the Storm, legenda komentovaní StarCraft 2.

TwitterTwitch StreamYoutube

 

V podstatě ses objevil v HGC najednou a bez upozornění, původně jako náhrada za Khaldora, který měl problémy s vízem. Jak došlo k tomu, že tě produkce HGC kontaktovala? Jak se k tomu stavěl tvůj zaměstnavatel ESL?

Takže Blizzard, ESL a já jsme už předtím vedli diskuze a vyjednávání ohledně sezóny HGC 2017. Abych zkrátil tento velmi dlouhý příběh, původně mi nabídli místo na plný úvazek, ale ESL a já jsme ho odmítli, protože nám připadalo, že finanční ohodnocení neodpovídalo množství práce po dobu 10 měsíců. I přesto, že jsme nabídku na celý rok odmítli, všechny strany mají mezi sebou dobré vztahy. Byznys je byznys. Takže když jim došlo, že Khaldor bude mít problémy se tam dostat, pořád chtěli známou tvář z EU, ale zároveň někoho, komu věří, že zařídí skvělý start ligy. Už jsem v minulosti dělal vysílání ligového formátu pro SC2 (WCS), takže jsem asi byl ideální. Byl jsem velice šťastný, že jsem dostal šanci být toho součástí, jelikož jsem věděl, že, kromě LAN, se tento rok k Heroes moc nedostanu (bohužel).

 

Znamená to, že pořád máme šanci tě vidět v roce 2018 častěji, včetně pravidelné sezóny (nebo v čemkoli co by měl Blizzard pro příští rok v rukávu)? Protože po tvém původním výkonu bylo hodně fanoušků zklamaných, že tě můžou vidět jen při offline akcích.

Abych byl úplně upřímný, diskuze ohledně 2018 ještě pořádně nezačaly. Myslím, že neoficiálně vyjádřily obě strany (já a Blizzard) zájem, abych se zapojil více, než jen při offline akcích. Ale to je ještě daleko a zahrnovalo by to mnoho emailů a rozhovorů, než bychom se tam dostali. Ale bylo mi líto, že jsem musel jen sledovat celou ligu, zatímco jsem seděl doma. Ale to neznamená, že jsem tento rok nebyl extrémně zaneprázdněný. Já mám vždycky nakonec štěstí! Hlavně moderátorské schopnosti, které jsem získal nad rámec pouhého komentování, zvýšily poptávku po mně napříč esporty obecně.

 

I když se objevuješ jen na offline akcích, máš výbornou reputaci mezi fanoušky a diváky Heroes of the Storm, jelikož tě začali mít hodně rádi a po tom záskoku i veřejně podpořili, abys v HGC zůstal. Pamatuju si fráze jako #NezapomeňteNaZrzka a mnoho dalších. Jak ses cítil, když jsi věděl, že ti fanoušci „kryjí záda“ ?

Velice si toho vážím. Miluju tuto komunitu, její členy a běžnou veřejnost. Cítím, že s Heroes mohu být sám sebou víc, než u ostatních her. Myslím si, že to bylo cítit během hlavní ligy HGC, když jsem tam na pět týdnů byl. Také si myslím, že to pomáhá, protože jsem přišel s jasným plánem a nápady v hlavě. Věděl jsem, že do přenosu chci zapojit spoustu zábavy, stupidní věci jako hashtagy každý den. Například #OtravnáMetaTricka. Vím jak udělat ligový přenos zapamatovatelným. Také mi pomáhá, že moderuji a komentuji esporty po 7 let, takže oproti ostatním v Heroes mám malou výhodu, co se přístupu týče, protože jsem se poučil ze svých minulých chyb. Doufám, že se jednoho dne budu moct vrátit do ligového přenosu, abych komunitě oplatil laskavost.

 

Nyní, když jsi měl možnost pracovat pro ESL i HGC, se kterou produkcí jsi spokojenější? Jaké jsou největší rozdíly, které diváci nemohou vidět?

Je velmi složité je porovnat. I produkce ESL je velice rozmanitá, natož je porovnávat vůči jiným firmám. Některé projekty ESL jsou jako HGC, přijdu, sednu si, udělám svou práci a můžu jít domů. Během velkých offline eventů, máme dny zkoušek, procházení programu a spoustu dalšího. Obávám se, že by trvalo velmi dlouho vysvětlit všechny části a rozdíly.

 

Když jsi těď zmínil, co vše se musí na event připravit, jak se připravuješ na mezinárodní event ty? Máš čas si ho taky užít, když nejsi před kamerou? Nebo máš nějaké úkoly, které si v mezičase musíš udělat?

Tady záleží na eventu i mojí roli. Něteré mají rozumné pracovní hodiny, takže se tam můžeš porozhlédnout, potkat s lidmi atd. Bohužel letos jich většina takových nebyla. Většina jsou 12+ hodinové dny a většinu hodin můžeš být ve vysílání. Opravdu si myslím, že esporty se od tohoto modelu musí posunout. Na mě se po 8 hodině začne projevovat únava a můžu říct, že potom je můj výkon mnohem těžší. Jako komentátor si většinou mohu odpočinout, protože se točíme, ale když musím uvádět, tento šílený esports vlak nemá žádné zastávky. Když komentuji, můžu se více věnovat specifikům dané hry. Hrdiny, talenty, buildy, kteří hrdinové jsou v metě a kteří ne, jaké trendy sledují hráči a týmy atd. Jak tyto myšlenky přednést. Příprava moderátora je úplně jiná. Spoustu času strávím vymýšlením, co se ostatních chci o hráčích a týmech zeptat. Jak posunout příběhy týmů a turnaje dál a jak je s ostatními mohu rozšířit. Přechody, intra i outra jsou pro mě velice důležité. Může to znít divně, ale i řeč těla je u moderátora důležitá. Během Western Clashe sis mohl všimnout, jak při sezení velmi otvírám svůj postoj a vytahuji své ruce. Malá věc, která se může zdát nepřirozená, diváky trochu více přivítá a také to dělá pozici moderátora autoritativnější oproti ostatním hostům, kteří bývají většinou uzavřenější.

 

Je v tom určitě víc, než si mnozí myslí. Díky své práci ses podíval na mnoho offline eventů a podíval se do míst, kam obyčejný smrtelník nemůže. Co se, přes všechnu tuhle únavu a dlouhé hodiny, děje za těmito závěsy nejzajímavejšího?

Je mi to líto, ale mimo kameru jsem velice nudný člověk, haha. Protože jsem dělal už tolik show a byl v tolika produkcích, snažím se sledovat a pomáhat kdekoli můžu. Pokud něco není jak má být, snažím se najít vhodné řešení. Kromě toho je zde hodně vtipkování s ostatními komentátory a hráči. Pokud se jedná o Heroes, tak s Dreadem, Bakerym a Snitchem hrajeme Mario Kart. To je spousta legrace. Škoda, že moji Dignitas kamarádi nebyli na Western Clash, haha. Kromě toho se snažím dát si něco dobrého k jídlu. Jedna z mých nejoblíbenějších aktivit na eventu, kde jsem sám (a nebo chci být sám), je najít dobrou steak restauraci a relaxovat sám se steakem. Mám rád svůj čas osamotě. Ale pravdivou odpovědí jsou jen hry... hry, hry a další hry.

 

Přes tohle všechno, je to pro tebe stále splněný sen? Jaká měla původně být tvoje profese nebo sis vždy přál pracovat v progamingu?

Když jsem byl ještě malý, přál jsem si být právníkem a to byl také můj obor na univerzitě. Avšak víc a víc mé pozornosti bylo zaměřeno na video hry, takže jsem opravdu chtěl dělat něco v tomto oboru. Stále je to má vysněná práce, ale přeji si, abych nemusel tolik cestovat. Přeji si, abych mohl zůstat na jednom místě a mít skutečný domácí život. Pořídit si psa, mít stabiliní vztah, koupit si nábytek, který se mí líbí, aniž bych se musel bát, že se následující rok přesunu na jiný kontinent. Myslím si, že můj aktuální sen je přesunout se do game designu.

 

Také jsi před Heroes of the Storm pracoval jako SC2 komentátor. Která hra je ti nyní bližší? Je to ta samá, kterou raději hraješ, komentuješ nebo ta druhá?

Myslím, že i když nyní mám raději Heroes, nevím, jestli pro mě cokoli jiného v mé esports kariéře udělá tolik, co udělal StarCraft 2. Ten mě přivedl do mezinárodního komentování a esportu. Vždy, když se mě na tyto dvě hry někdo zeptá, vysvětluji to následovně: na StarCraft raději koukám, než ho hraji a u Heroes je to naopak. To neznamená, že bych na Heroes nerad koukal a nebo si neužíval hraní StarCraftu, ale takto pro mě tyto hry při porovnání vychází.

 

Jak se může z někoho stát profesionálním komentátorem, další Kaelaris, Khaldor nebo Grubby? Je to o tom, jít na pohovor, zaujmout na streamu a nebo o něčem úplně jiném?

Pokud mám říct pravdu, je to o tom někoho zaujmout. Moje nejlepší rada, kterou můžu dát, je dělat videa na Youtube, trénovat komentování, a pak tyto dovednosti vzít a jít za pořadatelem nějakého online turnaje a požádat jej o možnost ho komentovat. Vědel jsi, že jsem komentoval 300 SC2 her, než jsem měl vůbec možnost dělat na pořádném online turnaji? Trénoval jsem a dělal chyby. Udělal jsem si katalog, který jsem mohl ostatním ukázat. Potom najdi lidi, kteří jsou ochotní ti poradit, možná jiné komentátory, kteří už nějaké turnaje zažili a jsou ochotní ti věnovat trochu svého času. Ostatní komentátoři jsou nejlepším zdrojem kritiky, pozitivní i negativní, ne Reddit (omlouvám se Reddite! Miluji tě, haha).

 

Co si myslíš o směru, kterým se Heroes v 2.0 vydali? Nový loot systém, větší podpora pro streamery a progaming (HGC, licence pro vysílání v dalších jazycích i pro menší partnery jako jsme my). Je zde něco, co bys udělal jinak?

Myslím, že zvolený směr je skvělý. Je velice jasné, že casual hraní je velice úspěšné ve většině regionů. Ja osobně bych chtěl esports okno ve hře. To je podle mě nejlepší způsob, jakým přitáhnout nové diváky z běžných hráčů k esportu. Nebudu zabíhat do detailů, protože mám milion nápadů, ale víš jak to myslím.

 

Každý ví, že tvým oblíbeným hrdinou je Ragnaros. Proč on? Měl jsi ho rád od dob, kdy se objevil ve Warcraft univerzu a nebo to byla láska na první pohled, když se objevil v Nexu?

Miloval jsem Ragnarose od prvního zabití ve Vanille. Jasně si pamatuji, jak kamarád přišel ke mně domů, protože jsem byl na 40 man raidu a to, že ho jeden z nás konečně zabije, pro nás byla obrovská věc (smích). Osobně mám rád vše kolem něj (kromě nohou, které mu dali v Heroic Firelands ve WoW). Líbí se mi jeho design, hlas i velikost, Sulfuras atd. Je ostuda, že jej nedávno úplně nerfnuli. A také miluji jeho příběh. Jak on a ostatní pánové elementů tvarovali Azeroth, jen aby bojovali proti starým bohům, ale padli a dostali se pod jejich kontrolu. Ragnaros není mým jediným oblíbeným hrdinou. Miluji také vikingy a Dehaku, ale tyhle lásky netrvají tak dlouho jako starý dobrý Rag. Doufám, že ho zase někdy oživí, ale možná je to „TOO SOON!“

 

Děkujeme ti za poskytnutý rozhovor, nějaká poslední slova, poděkování? (Kromě „By fire be purged!“)

Děkuji za rozhovor a děkuji Heroes of the Storm komunitě, že na mě nezapomíná ani mezi offline eventy. Jsem si celkem jistý, že mě v nějaké formě uvidíte i na BlizzConu.

 


Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet