Alexstrasza ve hře aneb obrovské odhalení na Blizzconu,…

  Alexstrasza    Hrdina    BlizzCon   

Smutek, zklamání nebo minimálně rozčarování. To jsou pocity části komunity poté, co zhlédli úvodní ceremonii letošního Blizzconu. Žádné velké odhalení se nekonalo, a v případě Heroes of the Storm to platí dvojnásob. Dočkali jsme se oznámení dvou nových hrdinů, žádného battlegroundu a pár změn v ingame mechanikách, které si zatím v praxi neumíme dost dobře představit. Oproti předloňské várce hrdinů a map a loňskému odhalení Heroes of the Storm 2.0 je to zkrátka slabota.

 

Do hry se podívají dvě nové „dračí“ postavy. Tou první je skutečný drak známý z WarCraft univerza, magická a v zásadě hodná Alexstrazsa. Druhým hrdinou je dračí bojovník s nevyřešenou minulostí Hanzo, jehož přítomnost ve hře budí stejné pocity jako angažmá jakéhokoliv Pabla nebo Diega v průměrné telenovele. Ženy ho milují, muži chtějí být jako on. O Hanzovi ale později, nebo v tomto článku raději vůbec.

Pojďme zpět k Alexe, jejíž jméno je díky nadměrnému obsahu písmen „s“ a „z“ a jejich pro Čechy nevhodného poskládání lepší zkracovat. Pokud někdo žil posledních deset let v Severní Koreji nebo neviděl trailer, zřejmě nezaregistroval, že jde ve skutečnosti o draka. Na tom by samo o sobě nebylo nic překvapivého, ostatně jeden drak už ve hře je, a sice Chromie. S tím rozdílem, že naše chromá/chromovaná trpaslice se v dračí podobě ve hře neobjevuje.

 

Abychom dosáhli kýženého „wow“ efektu, nebo spíš „wau“ efektu, abychom nemátli hráče WoW, pojďme se podívat zhruba dva roky na zpátek. Bylo nám sladkých 17 (nebo 35) a spolu s dalšími stovkami hráčů jsme bombardovali fóra Blizzardu a soukromé maily, Skype účty či účty na seznamkách (ehm...) jednotlivých členů vývojového týmu, aby do hry přidali Deathwinga. Mrtvokřídelníka jsme se nedočkali, a Blizzard měl pro jeho absenci ve hře poměrně dobré opodstatnění. Velikostní poměr.

 

Ne, nemyslíme ten poměr, který vás napadl, ale porovnání velikostí mezi jednotlivými postavami. Ostatně i tak si musel Blizzard poradit s tím, aby ve hře alespoň nějak vyvážil murlocka, jehož výška nepřesahuje velikost průměrného důchodu v Česku, a například Diabla, kterému ani Chuck Noris nesahá po kotníky. Nebylo to lehké, ale povedlo se, a poměr velikosti hrdinů je když už ne zachován, tak alespoň zhruba naznačen.

 

Přesně z tohoto důvodu ale Blizzard odmítal do hry přidat draky. A několikrát zaměstnanci a vývojáři sami prohlašovali, že se jim nápad s draky sice líbí, ale není příliš reálný. Následně odkázali na mapu Dragon Shire s tím, že pokud bude ve hře drak, tak součást battlegroundu jako jedna z mechanik, a nazdar. Tím debaty skončily a hráči si mohli jít lízat rány. Jak se ale ukázalo o víkendu, chlápci z Blizzardu přeci jen s drakem dokázali přijít.

 

Jak se tedy popasovali s poměrem velikostí? Jednoduše, drak je velký jako kráva abychom ho viděli a mohli se i nadále dobře orientovat na obrazovce, Blizzardu došlo, že by nebylo špatné zvětšit přiblížení mapy. Jasně, oficiálně uváděný důvod této změny je jiný, ale ruku na srdce, souboj Alexy s drakem z Dragon Shire by při malém přiblížení vypadal jako souboj titánů... nebo Transformerů.

Blizzard se zkrátka odvázal a po několika letech popírání a odmítání otevřel novou cestu, kterou se nyní hra může ubírat. Nejde totiž jen o draky, kterým už nic nebrání v cestě do Nexu, ale obecně i o všechna velká stvoření z jednotlivých univerz, která do hry sice nezamíří ve své původní masivní podobě, ale stejně jako Alexa by konečně nemuseli popírat svou podstatu. Smutné je, že většina největších hrdinů z jednotlivých her už do hry přidána byla. Z Diabla máme už několik měsíců ve hře Azmodana, který je sám o sobě poměrně obří, ze StarCraftu například Dehaku, a jediný větší tvor je snad už jen Amon, který ale nemá lidskou podstatu, a z WarCraft světa už kromě draků také nic moc většího nenajdeme.

 

Když už nic, i malá výhra je výhrou a příchod Alexy zvěstuje, že bychom se mohli dočkat i postav, kterých se Blizzard dříve bál. To ostatně dokazuje i nedávný příchod Kel'Thuzada, který je také poměrně masivní a i ve hře je jeho model větší než většina ostatních hrdinů. V záplavě více či méně negativních emocí se na to zapomnělo, ale ve skutečnosti tak na Blizzconu k velkému odhalení došlo. Do Nexu přicházejí draci, a Alexstrasza rozhodně nebude poslední!


Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Bellatrix 07.11.2017 18:11

I když Heroesy už nějaký čas nehraju, tak musím říct, že u článku jsem se skvěle bavila.
Jinak: "...a z WarCraft světa už kromě draků také nic moc většího nenajdeme."
Mohli by přidat C'thuna nebo Yogg-Sarona! Nebo N'Zotha, ten by mohl mít vlastní bazének.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet