Dostali jsme příležitost vyzpovídat vývojáře Heroes of the Storm. Konkrétně Kent-Erik Hagmana.
- Plánujete přidat nové Murloc hrdiny z Warcraft univerza? Někoho známého, jako je třeba Murloc Sorcerer, Mutatus and Captain Cookie?
Víte, líbí se nám nápad s hrdiny, kteří kombinují více povolání. Nyní přidáváme do hry Variana, což je první hrdina, který tuto možnost kombinuje. Nějaký čas nám zabere, než dostaneme nějakou zpětnou vazbu, kde se dozvíme co funguje, nefunguje, co bychom mohli udělat do budoucna lépe a podobně.
Máme již nějaké nápady na multi-class hrdiny, ale zatím nemůžu říci nic podrobněji. Můžu vám říct něco o Varianovi nebo Ragnarosovi, ale to je tak vše.
- Bylo by možné přidat do hry MMR, abychom viděli, jak na tom jsme?
Od začátku sledujeme veškeré aktivity, postupy hráčů, hrdinů a další statistiky. Je to však hodně debatovaná věc, kterou zvažujeme. Jenže jakmile to jednou uděláme, již to nejde vrátit. Prostě to tam bude. Spousta lidí by to ráda viděla a naopak, druhá strana hráčů zase ne. Je to celkem komplikované nejen pro nás.
Uvidíme do budoucna, jak se rozhodneme, ale nechceme nic uspěchat. Možná to přidáme pro hráče jako takové, aby viděli, jak si vedou, uvidíme.
- Většina hrdinů ve hře pochází ze světa Warcraftu a většina ras je již ve hře. I přesto zde nemáme žádného Draeneie nebo Trolla, kromě Vol’jina (ten není oficiálně potvrzen, pozn. redaktora). Plánujete to nějak napravit?
Hodně diskutujeme o těchto věcech, abychom přidali do hry všechny rasy. Jednoho dne přidáme třeba napůl draka a napůl gnoma. Víte, je zde hodně hrdinů z World of Warcraft, přeci jen je to největší svět, který máme, proto má zde největší zastoupení a teď navíc i Variana a Ragnarose.
Snažíme se přidávat hrdiny podle toho, zda jsou vhodní pro hru právě teď. Musíme si být jisti, že hráči potřebují třeba supporta nebo tanka. Což je věc, na které nám záleží více, než na tom, zda bude hrdina z Warcraft světa nebo z Diabla.
Aktuálně není ve hře trollí hrdina, ovšem lebku co má Nazeebo je trollí, takže tam v podstatě je. *smích*
Nemůžu vám nyní říct, zda ve hře bude Vol’jin. Nemohu to ani potvrdit ani popřít. Je to tedy na vás, čemu budete věřit.
- Jak dlouho vám zabere vytvoření jednoho hrdiny, jako je třeba Samur nebo Greymane?
Každý hrdina nám zabere 9 měsíců od začátku do konce. Například Varianův obrázek je z letošního března. Je docela vtipné, když si říkáte, že za 14 hodin lidi konečně uvidí, na čem jsem pracoval už v březnu. Konečně! *smích*
Samuro byl ve hře již hodně dávno, byl to jeden z prvních hrdinů, ale jen jako Blademaster. Poté jsme hru dost předělávali, takže se dal stranou a kompletně předělal, stejně jako spousta jiných hrdinů.
Abych uvedl příklad. Jeden hrdina zabere 9 měsíců práce - od návrhu na papíře, design zabere asi 3 měsíce, art tým si vezme 4 měsíce a sound tým zase 1 měsíc. Během celého procesu se stále testuje a zkouší, zda je vše v pořádku. Je to prostě velmi dlouhá cesta, než se hrdina připraví a podílí se na něm spousta lidí. *smích*
Nemohu přesně říci, na kolika hrdinech aktuálně pracujeme, ale můžete využít svou matematiku. *smích* Nechci přijít o svou práci. *smích*
- Plánujete rozšířit systém rolí? Nebo si myslíte, že aktuální systém v Heroes of the Storm je dostatečný?
Ano. To je věc, nad kterou nyní hodně přemýšlíme, protože nejsme spokojeni s tím, jak to aktuálně vypadá. Jenže bychom rádi přidali do hry spoustu dalších věcí jako voice chat, klany a podobně. Je to hodně o zvolení priorit.
Určitě se ale v budoucnu kolem toho něco stane, uvidíte.
- Jak to vůbec vypadá s map editorem, který jste slibovali již na začátku samotné hry?
Víme, že jsme o tom mluvili již před dávnou dobou. Problém je, že je to velice obtížné něco takového udělali. Hodně problémů nám také dělá otázka legality, zneužití a podobně.
Určitě bychom byli rádi, kdyby komunita měla k dispozici editor, ale zatím je to ve hvězdách a nemůžeme říci, kdy a zda vůbec bude. Snad jednoho dne. *smích*
- Můžete nám prosím popsat trochu více klany?
*smích* to bohužel nemohu. Toto téma je zatím tajné, jen jsme chtěli, aby hráči věděli, že se něco takového připravuje. Zatím máme jen spoustu nápadů jak to bude vypadat, co tam bude a podobně. Musíme to ještě dost promyslet.
Možná tam bude spousta zajímavých věcí jako u Diabla.
- Měl jsem možnost si zkusit Ragnarose a strašně se mi líbila jeho mount animace. Nicméně pro ty, kterým se nelíbí, dostanou stejnou možnost jako např. se Zagarou? Jezdit na Hearthstone kartě nebo hexagon mountech?
Na 100% to umožníme, jen si myslím, že se to nedostalo včas do dema, které jste si mohli vyzkoušet. Až bude v prosinci přidán do hry, tak by mel být schopný na nich jezdit. Předpokládám, že tam tato možnost chybí, protože např. někdo z artist týmu nestihl včas připravit animaci pro surfovani. Tak animaci tohoto pohybu na těchto mountech interně nazýváme.
- Plánujete umožnit, abychom mohli přímo podpořit teamy? Například koupí mounta jako byl MVP Hexagon nebo jak to umožňuje LoL u portrétů, za které teamy dostanou nějakou část z těch peněz?
Na rok 2017 máme připravenou strukturu lig, kde teamy od nás budou dostávat plat a o takovýchto dalších možnostech, jak teamy podpořit, aby mohly jezdit na jiné turnaje, jsme diskutovali. Nevím, jestli už máme nějaké pevné plány, ale je to něco, co podrobně sledujeme.
Myslím, ze je zde spousta skvělých možností, jak teamy podpořit ve stylu crowdfundingu. A proc to neděláme? Je to záležitost ne jestli, ale kdy. Můžete čekat, ze o tom od nás ještě uslyšíte.
- Nazeebo, jak jste říkali na jednom z panelu, může mít build zaměřený na Pavouky, Zombie Wall nebo Žáby, na jeho jednotlivé ability. Přemýšlíte při designu hrdiny o talent buildech i v tomto směru, se zaměřením na jednotlivé ability? Dalším příkladem je např. Thrallovo Q/E build nebo Li Ming. U většiny hrdinů máte jen jeden možný build s drobnými úpravami.
*Smích* Upřímně, to je problém, který mě budí v noci ze spaní. Thrallův kit budeme nejspíš během příštích 4 - 5 měsíců měnit, protože jeho talentový strom je už starý. Snažíme se zjistit, jak udělat systém talentů lepší. Prošli jsme mnoha talentovými filosofiemi za poslední rok a půl. Ten u kterého jsme momentálně zůstali poslední půl rok vývoje nových hrdinů, jak uvidíte např. u Ragnarose, nazýváme jablka k jablkům a pomeranče k pomerančům.
U Illidana vidíte, že na lvl 13 má všechny talenty zaměřené na přežití. Myšlenka je, že každý tier by měl být vyrovnaný vůči sobě. Aby to bylo možné, tak všechny talenty daného tieru se musí zaměřovat na to samé. Neznamená to zaměřovat se na stejnou abilitu, ale na stejný aspekt hry. Illidan na 16. má všechny talenty, které mu zvedají poškození, které v ideálním světě mají každý svůj případ, kdy se hodí. Když cítíte, že tady vždy musíte vzít tenhle talent, tak to chápu tak, že jsme ten tier nezvládli.
Snažíme se, aby jednotlivé talenty spolu nějak spolupracovaly, ale nevytvářely nějake příliš silné buildy. Např. u Li Ming řešíme talent calamity, aby dělala dmg jen do hrdinů. Myslíme si, že vidíme tolik buildů založených na calamity, protože Ming dává vysoký wave clear, zatímco ostatní buildy ne. To si myslíme, že u ní zvýší rozmanitost buildu, i když je legrační, že podle našich statistik calamity build nevyhrává víc her, než jiné buildy.
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Kejsi 09.11.2016 12:44
Redaktor:
.Takže někdo pochválí, že se u Thralla ten build povedl, že se dá použít více více talentových buildů a odpoveď z Blizzardu je: Musíme Thralla předělat!To je jako se Zerathulem, vadilo jim, že se hrál čístě na spelly a nato už měli Novu s stealthem, tak z něho udělali autoattackera a teď ho zase budou předělávat nazpátky?!Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet