Developer's Insight: The Lost Vikings

 

Developer's Insight aneb Vývojářské okénko

Trikslyr:

 Heroes of the Storm je o souboji herních postav od Blizzardu. The Lost Vikings vyšlo jako logická skákačka v roce 1992 a pro mnoho hráčů to byla první zkušenost s Blizzard hrou.  Jak vlastně napadlo tým vývojářů zasadit Vikingy z úplně odlišného typu hry do Heroes? Co bylo důležité, aby si postavy vzali s sebou z původní hry?

John: Pokaždé, když zavádíme nového hrdinu do Nexu, přemýšlíme, čím je vlastně unikátní a nezapomenutelný a snažíme se to do hry zakomponovat. Tohle platí pro všechny postavy, od Vally přes Chena až k The Lost Vikings, ale v případě Vikingů, čas mezi jejich vydáním v původní hře a mezi zavedením do Heroes je o dost větší, než tomu bylo u ostatních hrdinů.

 Sami sebe jsme se ptali, čím jsou The Lost Vikings unikátní. Odpovědí bylo, že k vyřešení potřeboval hráč přepínat mezi třemi postavami, což bylo na tu dobu a arkádovou hru neobvyklé. A právě tohle byl koncept, který jsme zavedli do Heroes of the Storm – tři hrdinové, kontrolovaní jedním hráčem. Jakmile jsme měli myšlenku, začali jsme na ní fyzicky pracovat. Snažili jsme se Vikingům zachovat co nejvíce z originální hry tak, aby to po mechanické stránce pasovalo do Heroes. Takže jsme přišli s rozdílnou rychlostí pohybu a Erikovo hlavičkování (skrze Talenty). V každém případě jsme se v některých věcech museli od původní hry vzdálit. Příkladem je fakt, že v původní The Lost Vikings mohl útočit pouze Baelog, to už ale neplatí pro Heroes.

 

 

Trikslyr:

 Můžeš nám představit, co tedy Vikingové do hry přinášejí a co by měli hráči očekávat?

John: Na rozdíl od ostatních hrdinů, Vikingové jsou tři v jednom! Hrát za The Lost Vikings je výzva v mikromanagementu, podobně jako ve StarCraftu, kde bylo zapotřebí ovládat jednotky buď skupinově, nebo zvlášť.

 Každý Viking má vlastní schopnosti. Erik the Swift se pohybuje nejrychleji a útočí z největší vzdálenosti, ale má nejmíň životů. Baelog the Fierce má průměrnou rychlost pohybu a středně životů, ale má silný útok na dálku, který působí „splash“ damage. Konečně, Olaf the Stout má nejvíce životů a může na krátko zpomalit nepřátele, ale je nejpomalejší ze všech. Vhodné Talenty mohou jednoho Vikinga zvýhodnit, zatímco ostatní Talenty mohou zvýhodnit Vikingy všechny. Každý Viking má svůj death timer a každý pracuje s mapou individuálně.

 Schopnost, kontrolovat každého z Vikingů samostatně, znamená novou výzvu pro hráče. Z vlastní zkušenosti hra za The Lost Vikings poskytne zuřivý, napínavý a rychlý zážitek ze hry, nepodobný StarCraftu II. Prozatím, co toto čtete, talentovaní hráči mohou brát Vikingy do jiných levelů – jsme zvědavi, jak na ně hráči budou reagovat!

 

 

Trikslyr:

 The Lost Vikings nezačínají s žádnou agilitou na Q, W nebo E. Vlastně, Vikingové si ability odemykají až s postupem času skrze Talenty. Co vás k tomu přimělo?

John: Od začátku vývoje mají Vikingové ability už v základu; vlastně každý z Vikingů má vlastní ability! Ale bylo pro nás těžké vypořádat se s tím, jak by se Vikingové měli hrát, proto jsme se je rozhodli odstranit, aby se hráč mohl více soustředit na ovládání tří hrdinů najednou. Věříme, že právě tohle z Vikingů dělá jedinečné! Od začátku máme od hráčů zpětné odezvy – někteří byli rádi, že se nemuseli o ability starat, jiní chtěli trochu víc.

 Talent systém byl řešením pro obě skupiny hráčů. Hráči, kteří chtěli aktivní ability si je můžou zvolit skrze Talenty namísto pasivních. Už jsme něco takového aplikovali na ostatních hrdinech, kupříkladu Promote, First Aid a Bolt of the Storm.

 Budeme monitorovat výběr Talentů, abychom podrobněji nahlédli do využití Vikingů. Očekáváme, že bude třeba nějaké doladění, ale prozatím se těšíme, jak si beta testeři poradí s nynějším nastavením.

 

 

Trikslyr:

 Pojďme nahlédnout do Heroic abilit. Jak se tým vypořádal s grafickou stránkou Heroic abilit pro tři Vikingy? A co dělá jejich Heroic ability jinými a zajímavými?

John: Hrdinova Heroic abilita nabízí mnoho po grafické stránce. Nejvíce ten epický „moment“, kdy je celá hrdinova síla vypuštěna. Našim cílem pro grafické zpracování Heroic Vikingů bylo vytvořit právě ten „moment“ a zároveň jim poskytnout nějakou zásadní utility, kterou by Vikingové mohli potřebovat.

 Play Again! je rozhodně zvláštní Heroic abilita, která funguje unikátně právě pro Vikingy. Vikingové jsou na rozdíl od ostatních hrdinů v některých ohledech slabší a tak umírají častěji. Cítili jsme potřebu hráčům poskytnout „cheat“ jak se z toho dostat a přivolat si všechny Vikingy. Play Again! obnoví všechny mrtvé Vikingy a teleportuje je k sesilateli. Což může být skvělá věc pro přeskupení a útok nebo obranu. Je to skvělé pro útok ze zálohy, kdy máte své Vikingy roztroušené po mapě.

 Longboat Raid! byl nápad, který jsme dostali při vytváření Vikingů. Říkali jsme si, jaké to asi bude, když zkombinujeme všechny naše Vikingy do jedné jednotky po krátkou dobu.  Chtěli jsme odlehčit hráčům od hraní tří jednotek naráz a zároveň jsme chtěli vidět kombinaci jedné kontrolovatelné jednotky a síly všech Vikingů. Původní nápad byl ten, že by se Vikingové transformovali do jakési „bojové mlhy“, jako ve starých komiksech a vyzvedli by nepřátelské miniony. Pak se to vyvinulo ve Viking Terra-tron ideu. Nakonec jsme se rozhodli pro Norskou bojovou loď, vhodnou pro plundrování!

 

 

Trikslyr:

 Je čas na závěr našeho Vývojářského okénka, máš nějakou vtipnou historku z vývoje The Lost Vikings?

John: Zábavnou? No, když se nad tím ohlédnu zpět, zábavné to bylo…

 Snažili jsme se opravit bug, kdy Baelog byl tak zuřivý („fierce“), že nějakým způsobem uděloval poškození i cílům, které byli nezranitelné, zabíjel věže, capture points na Sky Templech, dokonce zabíjel i aktivní Talenty od ostatních hrdinů! A to vše samozřejmě ve chvíli, kdy jsme potvrdili vydání Vikingů. Naštěstí jsme vše stihli opravit, ale od teď berte vážně, pokud vám Baelog řekne, že jde něco rozdrtit.

                                                                                                                                                                                       

 A co vy? Už jste měli tu šanci Vikingy vidět ve hře nebo dokonce odzkoušet na vlastní kůži? O jejich originalitě můžete diskutovat pod článkem! 



Naposledy upravil/a Fabien 24.02.2015 v 18:56:16.

Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet