Ranged assassin arcane wizard Li-Ming, melee specialist necromancer Xul, to je dvojice dnes představených hrdinů. Jaké je pozadí vývoje tohoto páru? To a mnohé další prozradil Dustin Browder v rozhovoru pro Gamespot.
GameSpot: Proč dva hrdinové z Diablo frančízy? Byl to záměr, když vezmu v úvahu start nové sezóny v Diablu?
Dustin: Ne, ale je to hezká myšlenka. Líbí se my styl tvého přemýšlení!
Tyhle dvě postavičky si zažily už několik přesunů, takže to, že jsou představeny spolu, je jen náhoda. Po nekromancerovi hráči volají pěkně dlouho. Vlastně už od roku 2013. Teprve nyní se nám podařilo mu dát podobu, která se nám líbí. Li-Ming the Wizard vznikla z nápadu "Máme lehce pochopitelného, ale těžce zvládnutelného hrdinu, kterého bychom mohli stvořit? Assassina, který by lidi rozhodil? Kdo by to tak mohl být?"
Procházeli jsme si naše portfolio a hledali jsme hrdinu, který by si resetoval cooldowny po účasti na zabití nebo asistenci zabití nepřátelského hrdiny. Nejlépe nám vyšel Wizard.
Takže jeden hrdina byl čistě na přání hráčů a druhý vzešel z nápadu na styl hry, který jsme chtěli vnést do hry. A hrdiny, který by nejlíp pasoval na tento styl.
GameSpot: Xul the Necromancer je historicky prvním hrdinou z Diablo II. Bylo těžké vytvořit hrdinu na základě takto staré hry tak, aby graficky pasoval do Heroes of the Storm?
Dustin: Nemyslím si, že by grafika byl problém. Povedlo se nám přenést Lost Vikings, kteří jinak absolutně do hry po grafické stránce nepasovali. Podívejte se na Warcraft 3, také starší hra, ze které se nám povedlo přenést hrdiny, ačkoliv nevypadají přesně tak, jako kdysi. Grafické ztvárnění není zas tak velký problém. Je pro nás důležité přenést aspekty, kvůli kterým si onu postavičku pamatujete. Nekromancer byl pro nás skutečnou výzvou, hlavně po kreativní stránce. Spousta lidí si jej pamatuje jako "milion koster." Máme omezené množství koster, které je hra schopna zvládnout dříve, než se kostry stanou rušivé, těžce předvídatelné a nekromancer se stane právě díky tomuto ohromnému množství koster odolný vůči všem druhům kouzel. Byla výzva udělat něco, co se blíží duchu nekromancera, a aby byl zároveň hratelný v kontextu Heroes of the Storm.
GameSpot: Spolupracovali jste s Diablo týmem?
Dustin: Z části. Mnoho týmů nám dává volnou ruku, když přijde na jejich hrdiny. Ví, že je použijeme. Ví, že se k nim budeme chovat s úctou a respektem. Podporují nás. Dáváme jim dopředu vědět, co s hrdiny děláme, ale obecně nás podporují.
GameSpot: Jak vybíráte jména pro bezejmenné hrdiny?
Dustin: Občas se týmu podaří najít nějaké obskurní jméno v psaném nebo malovaném díle. Občas jsou i tato jména moc specifická, a tak tým vytvoří nové jméno, inspirované jménem, které daná postava již někdy v minulosti používala.
GameSpot: Využíváte při uvedení nové Diablo postavy statistiku toho, kolik hráčů hraje za danou postavu v Diablo III?
Dustin: Ne. Obecně je důležitější vytvořit pozadí postavy, aby mohla dobře fungovat v Heroes. Například nám nejde o to, který build je zrovna populární v Diablo III. Každý máme nějaké dojmy a pocity z hraní mága v Diablo III a to ovlivňuje směr vývoje postavy. Pokud se nám podaří trefit se do principu fungování hrdiny v kontextu žánru, je to výhra.
Ale často se nám od tohoto podaří vzdálit. Uvedu vám příklad na Witch Doctorovi z Diablo III. Tvrdím, že Zombie Dogs jsou jedním z jeho nejikoničtějších a nejsilnějších kouzel. Ve chvíli, kdy jsme takového WD vytvořili, jsme nebyli schopní ovládat WD a jeho celou smečku. Ovládání petů nebylo v té době na takové úrovni. Za další, ve hře jsme nechtěli dalšího hrdinu, který ovládá pety. Takže jsme od tohoto WD upustili. Jsme přesvědčení, že náš nový WD odpovídá WD z Diablo III. Jen ne všechny dovednosti fungují v té či oné hře.
Upřímně si myslím, že se Diablo týmu velice zalíbila naše verze kruhové Zombie Wall, a tak ji udělali i v Diablo III. Je hezké vidět inspiraci našimi nápady. Obecně se ze všech sil snažíme vytvářet skvělé hrdiny, ale ne vždy se zadaří. Když se povedou, jsme šťastní.
GameSpot: Dočkáme se u kouzelníka a nekromanta vtípků směrem k hrdinům mimo Diablo frančízu?
Dustin: V tomhle směru se vždy snažíme o to nejlepší. Upřímně, nevím, kdo tyhle vtípky píše.
GameSpot: Postavy jako Necromancer mají obrovskou škálu dovedností, ze kterých můžete vybírat. Kolik verzí (nekromanta) musíte udělat, než se vám podaří jej vyladit pro Heroes?
Dustin: Wizarda jsme měli hodně rychle. Kdysi jsme testovali Magic Missile a líbily se nám. Arcane Orb fungoval, jak jsme zamýšleli. Disintegrate přišel velmi brzy a nějakou dobu ve hře zůstal. Nekromancer byl boj. Úpravy probíhaly nespočetněkrát tam a zpátky. Měli jsme verzi, která byla jen o kostlivcích. Jednu dobu jsme měli hodně frustrovaného nekromanta, kterého jsme pojmenovali "Nemám vůbec žádné kostlivce! Kde jsou moji kostlivci?!" Takže nekromant si prošel hodně změnami, než se nám ho podařilo dostat do pořádného stavu.
Asi to bylo způsobené i tím, že existovalo mnoho rozdílných představ o tom, jak má hrdina vypadat. Lidé si pamatují různá kouzla. Corpse Explosion zaznívalo nejčastěji. Hodně záleží na tom, jak jej lidi hráli a snažili se právě tu svojí verzi protlačit do hry. Tohle trvalo měsíce a měsíce. Tím nemyslím jej "vytvořit", tvorba hrdiny zabere měsíce. Pokud se bavíme o fázi vývoje - tvorby konceptu hrdiny, běžně trvá 6 až 8 týdnů. Nekromant zabral více než 12 týdnů.
GameSpot: Co se týče přidání hrdinky Li-Ming, je vaším cílem zvýšit skill hráčů?
Dustin: Krátce řečeno - ano. Když tuto odpověď rozvedu: každý hrdina požaduje rozdílný stupeň požadavků na hráče. Raynor, Li Li a pár dalších jsou snadní hrdinové pro začátek. Nejspíš ještě pár dalších přidáme. V tuto chvíli máme slušnou řádku požadavků od hráčů, kteří volají po něčem obtížnějším. Jako hráč si to taktéž přeji. Takže teď se dočkáte několika obtížnějších hrdinů. Občas můžeme zařadit zpátečku, vezmeme určitého hrdinu, řekneme si "Hele, tahle mechanika by se hodila pro tuhle postavu, pokud by byla herně jednoduchá," a prostě ho uděláme. Jestli tvoje otázka zní: "Budou v příštích měsících spíše obtížnější hrdinové?", moje odpověď zní "absolutně".
Rozhodně neporušíme naše zásady ohledně toho, jak já tomu říkám, dlouhých tooltipů, dlouhých jako novela, kde se dozvíte, co který hrdina přesně dělá. Chceme, abyste hrdinům co nejsnáze porozuměli. Ale obtížnost cokoliv vykonat je něco, na co se můžete těšit. Taky se podíváme na systém talentů. Máme zde hodně snadných hrdinů, ale jak je postupně budeme procházet a předělávat, možná přidáme do hry nové talenty typu: "Hele, chceš výzvu? Bude to trochu těžší, ale zato účinnější, pokud to zvládneš."
Něco podobného ve hře už máme. Napříkad Azmodanův talent, kdy můžete získat pár stacků pro vaše Q tím, že zabíjíte miniony. Je potřeba trochu spolupráce s ostatními hráči, ale i nějaký ten skill.
GameSpot: Je zajímavé poslouchat tvé tvrzení, že to, co dělá Heroes úspěšnými, je otevření tohoto typu her pro ty, kdo je normálně nehrají.
Dustin: Výše naznačené změny neznamenají, že v tom (otvírání MOBA her naprostým nováčkům) nehodláme pokračovat. Nepošleme do háje Li Li. Neodebereme ze hry Raynora. Vždy zde budou. Pokud se chystáme předělávat hrdinovy ultimátní talenty, vezmeme je (nováčky) na vědomí. Jen chceme jít více do hloubky. Roky zde máme postavy, které jsou těžší na zahrání, jiné jsou lehčí. Takže tuhle ubereme, jinde přidáme. Chceme větší rozsah možností pro nově přicházející hráče bez rozdílu jejich typu. Pokud si chcete u hry odpočinout, nebo něco dokázat, vždy budete mít možnost volby.
Zdroj: Gamespot.com
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Sir Finley Mrrgglton 31.01.2016 13:31
Axon 22.01.2016 11:19
dahakere 22.01.2016 11:02
WitekCZ 22.01.2016 08:53
sw1tchCZ 22.01.2016 08:16
WitekCZ 22.01.2016 06:52
dahakere 21.01.2016 20:43
Konečně se vysr*li na ten warcraft a doufá že v tom ještě dlouho budou pokračovat ....jako warcraft mám rád ale už mi to připadá jako heroes of warcraft a spol. ....jinak po dlouhém čekání na necromancera se vybodlí na Zayla, Mendelna a nebo Rathmu a dali tam raději noname necromancera s obří coool kosou (nevzpomenu si o žádné zmínce že by používali někdy kosy). No asi se to někomu líbí ale myslím že Zayl s dýkou (kterou necromanceři podle lore používají od jejich vzniku) a s Humbartem jakož to hláškující lebkou by udělali líp.
Cerauos 21.01.2016 19:58
Díky mockrát za překlad :-) Nebaví mě louskat dlouhé anglické texty :-D Btw. Li-Ming HYPE!!
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet