Posledních několik měsíců Blizzard tvrdě pracuje na herním systému, který je v komunitě hráčů Heroes of the Storm nejdiskutovanější a je kolem něj spousta zpětné vazby: matchmaking. Matchmaker od vydání kompletně předělali, systém se dočkal spousty vylepšení a na dalších se tvrdě pracuje. Snažení Blizzardu ukazuje první výsledky, a ty jsou pro vývojáře velmi povzbudivé.
Blizzard nám dnes přináší ohlédnutí za změnami, které proběhly od Blizzconu 2015, a jaký měly dopad na zápasy odehrané v Heroes of the Storm. Dříve, než se ponoříme do provedených vylepšení, je nutné zmínit, že za určitých okolností jsou některá pravidla volnější, například když jsou dlouhé čekací doby.
Dosavadní vylepšení
Priorita číslo 1 - vyrovnané zápasy
První fáze, která započala (před)minulý prosinec, obsahovala zcela nový matchmaking, vytvořený speciálně pro Heroes of the Storm. Byl zaměřen na vyrovnané zápasy, kdy každý tým má šanci na výhru v rozmezí 45 % až 55 %. Už ve chvíli nasazení nového matchmakeru Blizzard viděl velké zlepšení v kvalitě a vyrovnanosti zápasů.
Jak si můžete všimnout na grafu výše, šance na rozmezí 45 % až 55 % na výhru se výrazně zvýšila. Před implementací nového systému byla 66% šance na vyrovnanou hru, po nasazení vzrostla na 97 %.
Noví hráči vs. veteráni
Ruku v ruce s předělaným matchmakerem přišlo i snížení šance na to, že se proti sobě postaví nováček bez zkušeností a protřelý veterán, který má na kontě spoustu her a bezvadnou znalost herního prostředí. Než přišlo toto pravidlo, v 500 hrách z 10 000 se nováčci potkali s veterány. Poté toto číslo spadlo na 5 her z 10 000, což je z blizzardí perspektivy velmi dobré zlepšení.
Složení týmu
Patch s pořadovým číslem 15 přinesl do Quick Match nové pravidlo. Týmy s jedním či více warriory se v jednom zápase nemohly potkat s týmem bez jediného válečníka. Stále se pracuje na vylepšení, ale kvůli tomuto "pravidlu válečníka" (a identickému "pravidlu supporta") je ve 3 hrách z 10 000 šance, že se potká tým s warriorem (supportem) s týmem bez warriora.
Jak Blizzard podotýká, ač chtějí všechny hry co nejvyrovnanější, Quick Match byl navržen jako herní mód, kde se může stát cokoliv. Pokud doufáte v ideální složení týmu v Hero League nebo Quick Match, raději složte partu.
Omezení velikosti party
Před vydáním prvních úprav bylo příliš mnoho zápasů, kde se potkávaly plné, sehrané party proti jednotlivcům. I po úpravách si někteří hráči stále stěžovali. Blizzard proto spustil vyšetřování, přidal další pravidlo a snížil šanci, že se podobné situace budou opakovat.
Toto pravidlo je aktivní teprve pět měsíců a za tuto dobu byla snížena pravděpodobnost her, kde se potkají plné party proti jednotlivcům, na 29 her z 10 000.
Ucelenost Ranked her
Před několika týdny bylo do hry, přesněji řečeno do Hero League, vneseno nové pravidlo. Nyní by se hráči na Rank 1 neměli potkat s nikým, kdo má Rank 5 a nižší. Tímto byla vyřešena hraniční situace, kdy naprosto nejlepší hráči občas hráli proti naprosto nezkušeným hráčům.
Bohužel, Blizzard se nepodělil o statistická data, jelikož po této změně data nadále sbírá a prochází je. Tímto by rád poprosil nejlepší hráče, aby znovu začali hrát Hero League a podělili se s Blizzardem o své dojmy. Hraním tak poskytnete Blizzardu důležitá data a zpětnou vazbu. Díky nim můžou proběhnout další vylepšení.
Vyhodnocení zpětné vazby
Typičtí hrdinové v Quick Match
Pravidlo warriorů a supportů pozvedlo celkovou úroveň složení týmů v Quick Match, ale na druhou stranu z komunity přibylo hlasů, které si stěžují na několik hrdinů se speciálními dovednostmi v jednom týmu, které tím mohou druhému týmu pořádně zatopit, případně jim věnovat snadnou výhru.
Blizzard by toto chtěl omezit a chystá nové pravidlo, které by takovému výskytu zamezilo. Během následujících několika týdnů by toto pravidlo mělo vyjít v platnost, a v jednom týmu by se tak neměli potkat tito hrdinové:
- Abathur
- Cho’gall
- Lt. Morales
- Murky
- Nova
- The Lost Vikings
I přes toto omezení bude možné pravidlo ohnout. Party např. ve složení Abathur + Cho'gall se budou moci do Quick Match přihlásit.
Dále by měl být opraven velmi vzácný bug, kdy hráč obdržel jiného hrdinu, než si před hrou zvolil.
Fronta
Od chvíle, kdy vyšel nový matchmaking systém, si hráči stěžují na dobu strávenou ve frontě na Quick Match. Blizzard si, dle jeho vlastních slov, byl tohoto dopadu vědom. Radši dají přednost vyrovnané hře před krátkou frontou. Další důvod je vyšší počet pravidel (viz výše) hrajících roli při vytváření hry. A čím více pravidel, tím více času strávíte ve frontě. Od listopadu 2015 čekáte na hru v průměru o 50 sekund déle, 130 sekund místo původních 80 sekund. Blizzardu toto nevadí. Pokud hra má být kvalitnější, ať jsou fronty delší.
Výhled do budoucna
Vývojáři opět podotýkají: "Ještě jsme neskončili." Bohužel, zatím nemohou poskytnout detaily toho, co nás do budoucna čeká, a děkují za jakoukoliv zpětnou vazbu a nápady na vylepšení matchmakingu.
Zdroj: Battle.net
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Mickey8D 02.03.2016 12:17
Blizzard určitě odvádí skvělou práci. Líbí se mi jeho neustálé vylepšování hry atd. Ovšem nemůžu souhlasit s vylepšením MM. Nechápu, proč neopravili jednu podle mě velkou chybu a to, že pokaždý, když hraji s Tassadarem, jsou proti mě dva healeři, zpravidla Lili a Malf nebo Kharazim a Tyrande... 8 her z 10, schválně jsem to počítal. Samozřejmě všechny hry prohrané a nejsem sám, komu se to děje. 80% není náhoda a Tassadar není až zas tak obrovskej support jako je třeba Morales. Věnoval bych se spíš balancování supportů než tanků. Budu čekat klidně i 5 minut na jednu vyrovnanou hru, ale ne na hru, u které už při načítání vím, že je prohraná. Ovšem, můžu hrát HL, taky že hraju, ale někdy si chci plnit DQ .
Cerauos 19.02.2016 23:29
Změny jsou to super, Blizzard odvádí skvělou práci. Bohužel ale stále v HL potkávám hráče kolem ranku 5, kteří nemají nejmenší ponětí o hře (mapě, positioningu atd.) a vymýšlejí takové věci, že mi zůstává rozum stát. S tím ale Blizzard asi nic nezmůže. Akorát bych uvítal reset ranků a MMR, aby se mohlo začít s čistým štítem, ale s tím snad Blizzard časem počítá :-)
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet