Konečně nastal den D! Dlouho očekávaný firebat hrdina, desátník Miles "Blaze" Lewis přišel do Nexu. Jako obvykle jsme poprosili profesionálního hráče, aby s námi tento nejnovější přírůstek posoudil. Tentokrát jím byl Zugrug, warrior hráč týmu Freedom, čtvrtfinalisty Blizzconu 2017 a druhého týmu NA HGC 2017.
Merek "Zugrug" Kangas
Warrior hráč týmu Freedom, čtvrtfinalisty Blizzconu 2017 a druhého týmu NA HGC 2017.
Twitter, Twitch Stream, Webová stránka týmu
Blaze je ranged warrior, který vyniká pusobením plošného damage a kontrolou bojiště. Jeho kit mu sedí dobře a rozhodně přináší do hry pocit terranského firebata. Nemožnost se léčit, zpomalovat a poškozovat nepřátele současně, bez specifického talent buildu, nutí hráče si zvolit mezi kontrolou a damage/healingem, což dále zvyšuje jeho skill cap. Zugrugovi se jeho kit rovněž líbí, ale také si myslí, že tento Starcraft hrdina mnoho svých fanoušků zklame. „Blaze má dobrý kit a i slušný sustained healing a damage. Je ale těžké trefit jeho stun, pokud s ním nenavazuje na jiné CC. Nemyslím si, že jeho kit mu umožňuje být dobrým main tankem. Přijde mi spíš jako druhý tank nebo follow-up [navazující na jiné CC nebo damage] hrdina.“ Také vysvětluje, proč si to myslí: „Je velmi závislý na svém traitu s dlouhým cooldownem. Vypadá velice silný, ale pokud je na cooldownu, je snadné ho zabít.“
Blaze je nový counter na melee hrdiny
Blaze, podobně jako Xul, si na levelu 1 vybírá on-use (další ručně aktivovanou) abilitu. Zugrug preferuje snižování cooldownů a manu, poskytnuté Neural Stimpackem. Pokud ale má nepřátelský tým mnoho CC, nevadí mu si zvolit ani New Habits. Také se podělil o své názory na ostatní talenty na první úrovni. „Nemyslím si, že zvýšení rychlosti pohybu je nutné, protože když trefíš stun a následný Oil Spill, tak bys měl být schopný je bez problému bodyblockovat, protože už jsou zpomalení. Štít na levelu 1 je ok, ale myslím si, že snížení cooldownů a možnost spamovat své ability je mnohem lepší. Redukce CD abys měl své E po engage rychleji nabité, je důležitější,“ řekl. „Pokud skončíš jako main tank Blaze, tak možná ten štít budeš potřebovat, abys víc vydržel, ale Blaze main tankem nebude příliš často, takže to CC navíc ho učiní mnohem užitečnějším.“
Narozdíl od mnoha dalších hráčů nemá Zugrug rád Oil Spill (W) build, který všude okolo převažuje. Preferuje Q talenty Feeding Flame na 4 a Crossfire na 7, které mu umožní vyšší uptime na Oil Spill (a healing) a více single target damage. Ale není to tak, že vždy volí tyto talenty. „Pokud mají nepřátelé hodně melee, tak se mi líbí Meltdown. Pokud svým traitem dokážu spolehlivě trefovat 2-3 nepřátele, tak nepřátelskou damage sníží o dost.“ Také souhlasí s tím, že často vybíraný talent Fuel Leak na 13 je tak trochu past: „Přijde mi, že ze snížení magic damage nebo rychlosti útoku získáš víc. Stopa oleje, kterou necháš za sebou je většinou k ničemu a jakmile omráčíš nepřítele, budeš mít připravené W, abys pod něj olej stejně hodil, takže je ten talent zbytečný.“
Level 16 je pro Blaze okamžik, kdy dojde k jeho velkému posílení, protože se jedná o jeho hlavní defenzivní tier. Ten mimo jiné obsahuje unikátní verzi spell shieldu, který vyléčí Blaze za procentuální část absorbovaného damage. I když tomuto warrior hráči jeho občasná volba nevadí, má na tomto levelu jiného favorita. „Proti burst mágům jako je Li-Ming jsem si ten spell shield bral, ale myslím si, že Heat Treatment je na 16 nejlepší volbou. Je to podobné talentu na 4. úrovni, kdy čím více hrdinů svým traitem zasáhneš, tím lepší ta volba na 16 je.“
Ty dostaneš debuff, ty dostaneš debuff, všichni dostanete debuff!
I když je bunkr ikonickou budovou ze Starcraftu, ve které se můžete schovat před přicházejícím damage nebo si zrušit všechny debuffy například od Lunary nebo Gul'Dana, Zugrug přiznává, že nevidí jeho hodnotu. „Nikdy jsem nebyl schopný ho pořádně využít. Opakovaně jsem lezl dovnitř a ven, abych dostal +25 armoru, ale to mi moc užitečné nepřišlo,“ což je důvodem, proč preferuje druhou heroickou možnost. „Combustion je ta heroickou abilita, kterou si máte vzít. Její zpomalení je velice silné a děla i slušnou damage. Většinou ji používám na začátku boje a channeluju ji jen 1-1.5 vteřiny abych s ní trefil více nepřátel, pokud nejsem v dobré pozici, abych ji vychanneloval celou a stále s ní trefil dost nepřátel.“ Její vylepšení na 20. levelu je také jasnou volbou. „Její upgrade na 20 je příliš dobrý na to, si zvolit něco jiného. Jakmile ho máš, tak můžeš channelovat déle, protože zpomaluje nepřátele a ne tebe. Jsou zpomaleni, když ji channeluješ a pak v podstatě plný channel, což znamená zpomalení na 5 sekund a spoustu damage.“
A jak ji nejlépe použít? „Po 10. levelu rád engaguju s E -> W -> Combustion -> D, a nebo pokud mají silný burst a mohl bych před engagem dostat hodně damage, tak použiji trait před Combustion. Pokud mají hodně CC a ty sis vzal Unstoppable globe talent na 1, tak chceš vždy D -> R, aby ti channel nepřerušili.“ Poslední zmiňovaná rada je velmi dobrý tip, který vám umožní téměř vždy dosáhnout plného channelu, který poté udělá 1050 damage za 5 vteřin každému zasáhnutému nepříteli na 20. To je na warriora šílené, a to neberu v potaz dlouhé 60 % zpomalení.
Těžká pozice v team compech a metě
I když Blaze může být silný, jsou tu určití hrdinové, kteří mu dělají problémy. „Je otravné hrát proti Arthasovi, kvůli tvému nedostatku mobility. Pokud se zasekneš na špatném místě, obvykle nemůžeš E pryč, abys přežil.“ Mágové s velkým dosahem mu také dělají spoustu problémů, protože se k nim nemůže bezpečně dostat. „Velmi obtížné je hrát proti Hanzovi a obzvlášť Li-Ming, protože i když jsi schopný na ni zaútočit z boku a použít na ni E, má spoustu času blinknout a uhnout ti. Blaze je mnohem lepší proti týmům s hodně melee,“ dodává.
Blaze je stále nový hrdina a je obtížné říct, jak zapadne do mety a jak nejlépe využít jeho kit. První týden HGC bude globálně zakázaný, takže na jeho případné objevení se v profesionálních zápasech si budeme muset chvíli počkat. Nicméně Zugrug si myslí, že pokud se tam objeví, tak ve velice specifické roli. „Jeho wave clear a follow-up CC by z něj měly udělat dobrého hrdinu na rotace, takže si myslím, že se bude hrát na mapách jako Dragonshire. Tam bude součástí 4-členné rotace se stun tankem a burst damagerem jako E.T.C. a Li-Ming.“ Také dodává, proč nemá rád Blaze na solo lane. „Má dostatečný wave clear, aby lane udržel, ale nemyslím si, že dokáže vyhrát proti tradičním solo lanerům. Možná na mapě jako Infernal Shrines, kde brzy začnete přejíždět ve skupině, ho můžete vybrat jako solo lanera. Na této mapě není totiž solo lane tak důležitá a on je velmi silný na shrine, ale stejně si myslím, že ho většinou uvidíme v rotacích. “
Závěrečné hodnocení
A jaké je závěrečné hodnocení firebata? Bude i přes jasné slabiny hratelný? „Blaze má dobrou kontrolu bojiště díky svému plošnému stunu a zpomalení a je hrdinou, který může být dobrý v Hero League i profesionálních zápasech, ale bude těžké najít pro něj místo v team compech. Lidé s ním budou muset hodně experimentovat, aby přišli na to, kam pasuje a proti čemu je dobrý.“
Seznam buildů
Doporučovaný Q build
Oil Spill build
Build proti velkému počtu melee
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet