V následujících týdnech přivítáme v Nexu dva nové hrdiny. Oba jsou velmi očekávaní a našli si své fanoušky. Dle mého názoru je v nich potenciál prosadit se na kompetitivní scéně.
Lunara
Prvním z nich bude dryáda, která nemá možnost nasednout na mounta. Místo toho využívá svou Z schopnost k odskakování na krátké vzdálenosti. Zároveň jí to pasivně poskytuje 20 % rychlosti. Mnoho odborníků se shoduje, že právě tato schopnost bude klíčem k ovládnutí plného potencionálu nové hrdinky. Díky tomu bude výborná hlavně na menší mapy, jako jsou třeba Haunted Mines nebo Battlefield of Eternity.
Dryáda sice nevlastní žádný stun, přesto bude jedním z nejefektivnějších hrdinů na pronásledování a dorážení nepřátel, kteří se budou pokoušet utéct. To hlavně díky skokům a také zpomalení, kterým disponuje.
Lunara bude v týmu plnit roli auto-attackera – typově bych ji přirovnal k Raynorovi. Nemá sice schopnost, která by se vyrovnala jeho Inspire, ale má jiné výhody, které jsem již zmínil. Nazeeba na kompetitivní scéně moc nevidíme. Ten má doposud největší DoT (damage over time) poškození ve hře. Lunara by mu tento titul mohla zcela určitě ukrást. Dokáže otrávit všechny nepřátele, kteří stojí u sebe, čímž nahodí jed rychleji než právě Nazeebo. Poslední věc, která z Lunary může udělat častý pick, je Wisp. Tato bludička se dokáže neomezeně pohybovat. Dá se sice snadno zabít, ale i její smrt může odhalit gang blížící se na spojeneckého hrdinu.
V talentech máme hned několik zajímavých možností. Čtvrtá úroveň nám přinese například rozšíření pro bludičku, sedmá nabízí další auto-attack talent, stejně tak úroveň třináctá, kde je známý Giant Killer. Ultimátní schopnosti jsou podle mého názoru obě dost silné a bude záležet na složení spojeneckého a nepřátelského týmu, aby se určilo, která z nich bude ta pravá.
Klady:
- obrovské DoT poškození na více cílů
- schopnost dohnat a dorazit nepřátelské hrdiny
- vize po mapě
Zápory:
- slabý burst
- žádný stun / root efekt
Genn Greymane
Do Heroes of the Storm přichází také hrdina, který může za běhu měnit způsob útoku. V lidské formě útočí na dálku, kdežto jako worgen používá ostré drápy. Osobně jsem se na tuto kombinaci velice těšil, hrdina díky tomu nabírá na obtížnosti a také na kvalitě. Stejně jako u Lunary bude klíčové zvládnout její skákací schopnost, u Genna bude hlavní správně načasovat proměnu a rozhodnout se, která je v dané situaci lepší.
Když mohu střílet z dálky, proč bych se měl měnit? Odpověď je velmi prostá. Jako worgen udělujete o 40 % větší zranění, což není zrovna málo. Genn je vnímán jako něco mezi Raynorem a Zeratulem. Důvodem toho jsou dvě schopnosti – Inner Beast a Darkflight/Disengage. První jmenovaná je dost podobná Inspire, kterou vlastní zmiňovaný Raynor. Jen s tím rozdílem, že u Genna je trošku silnější, na druhou stranu platí jen na něj, nikoliv na spojenecké jednotky. Základní útoky po ukončení této schopnosti snižují její cooldown. Ano, opravdu až po jejím skončení. Nemůže se tedy stát, že byste mohli tuto schopnost mít zapnutou permanentně. Darkflight přemění Genna na worgena a Disengage udělá přesný opak – worgen se odkutálí a promění zpět do lidské podoby. S trochou šikovnosti můžete být schopni dorazit hrdinu, který se rozhodl utéct. Odvalíte se směrem k němu, čímž získáte výhodu ranged hrdiny, který může být na dostřel nepříteli.
Podle stylu své hry budete muset uzpůsobovat i talenty. Musíte se rozhodnout, jestli budete častěji v podobě člověka, nebo worgena. Osobně jsem i zvědavý na možnost co nejvíce talenty kombinovat, aby byl Genn velmi silný v obou svých formách.
Co mu podle mě chybí, jsou kvalitní ultimátní schopnosti. Go for Throat není špatné využít v probíhajícím souboji, kde dorazíte jednoho hrdinu a skočíte po druhém. Tato akce se ale velmi špatně plánuje. Druhá, Marked for Kill, označí cíl jako Vulnerable, po reaktivaci na cíl skočíte ve své worgení podobě.
Klady:
- obrovská mobilita
- flexibilita (ranged/melee)
- potenciál ve velkém množství vydaného poškození
Zápory:
- žadný stun/root
- žádný sustain (worgen bude hodně závislý na healerovi)
- slabé ultimátní schopnosti
Shrnutí
Dle mého názoru oba tyto hrdiny uvidíme na kompetitivní scéně. Otázkou zůstává, co nám přinesou další patche, které mohou nejen jednoho hrdinu pohřbít, ale také poslat na výsluní. Genn bude velmi závislý na healerovi, stejně jako je například Kerrigan. Viděl bych ho v kombinaci s Tassadarem a nebo samozřejmě Utherem. Díky jeho flexibilitě by se mohlo jednat o dobrý first pick, protože z něj týmy mohou udělat jak ranged, tak melee assassina.
Lunara je zajímavá, jak již bylo zmíněno, svou bludičkou. Ta ji sice stála jeden slot pro útočnou schopnost, přesto si myslím, že právě díky tomuto rozhodnutí bude v častém hledáčku špičkových týmů. Navíc nepochybuji o tom, že v rukách profesionálních hráčů bude u jejího pohopsávání využit celý potenciál a protivníci nebudou vědět, odkud se všude Lunara může objevit.
Často slýchám boj, kde se naši čtenáři hádají o tom, který z těchto hrdinů bude lepší. Z mého pohledu je nelze srovnávat. Přesto, že z obou vyrostou auto-attackeři, jsou úplně rozdílní. Dryáda se bude specializovat na rozdávání DoT, zpomalení a překvapení soupeřů ze stran. Genn bude spíše ten, kdo by měl zabíjet jednoho hrdinu po druhém. Můžeme si tedy jen počkat a porovnat je v Nexu.
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
WitekCZ 12.12.2015 08:27
Sir Finley Mrrgglton 10.12.2015 23:48
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet