Platební model Heroes of the Storm

//pic/2014/02/alpha/heroesalpha
Nikoho zřejmě nepřekvapí, že Heroes of the Storm je hra s avizovaným finančním modelem free-to-play. Poslední dobou se však rozjely diskuze o finanční stránce, které se pojí zejména s plánovaným bonusem při předobjednávce hry Diablo III – Reaper of Souls, kde za včasný nákup obdržíte kromě jiného také postavu Vaaly, Demon Huntera. Tento fakt však odporuje zarytým slibům Blizzardu, který prohlásil, že veškerý dostupný obsah ve hře bude možno získat i bez finančních investic. Jaká je tedy realita? Blizzard již několikrát nastínil, jakým způsobem se bude ubírat jeho finanční politika ve hrách založených na free-to-play modelu. Jedním z jeho největších, a pro hráče nejpřijatelnějších tvrzení, je absence only-buy itemů, což v praxi znamená, že všechno, co si do hry můžete koupit za skutečné peníze, si budete moci obstarat přímo ve hře, aniž byste do ní museli investovat byť jen jedinou korunu. A o tom, že Blizzard tento slib plní, se můžete přesvědčit už nyní. Odbočíme od Heroes of the Storm a podíváme se na jinou hru z jejich produkce, založenou na bázi free-to-play. Hearthstone: Heroes of WarCraft je první a zatím jedinou Blizzardí hrou postavenou na tomto modelu a i přes četné nesouhlasy ze strany veřejnosti hra nestaví na odsuzovaném pay-to-win, tedy modelu, kdy je nutno pro úspěch ve hře investovat skutečné peníze. Vše, co lze v Hearthstone získat, lze získat pouhopouhým hraním, a jak sám Blizzard avizoval, téměř 50% nejúspěšnějších hráčů do hry skutečné peníze nikdy neinvestovalo. Faktem zůstává, že v Hearthstone hraje velkou roli náhoda, konkrétně při otevírání jednotlivých karetních balíků, které si můžete koupit za peníze i in-game měnu, i přesto se dá ale usuzovat, že free-to-play model se zde opravdu povedl.
arthas
Jak ale bude vypadat finanční stránka v Heroes of the Storm? Nejsou zde žádné balíčky, které by bylo možné otevřít a in-game itemy také chybí. Odpovědí na tuto otázku již padlo mnoho, abychom se ale vyvarovali spekulacím, budeme se zabývat pouze tím, co avizoval sám Blizzard. Ve hře bude možné si zakoupit jednotlivé charaktery, unikátní vzhledy postav (skiny), a mounty. Do začátku hry tedy každý hráč dostane několik postav (lze předpokládat, že to bude jedna až dvě postavy od každého povolání), defaultní skin postavy a jednoho mounta, konkrétně hnědého koně. Zbylý obsah hry bude sice přístupný všem, ale budete se k němu muset dopracovat jednou z několika cest. Tou první, levnější, ale těžší cestou bude cesta obyčejného hraní. Není zatím jasné, jestli budou postavy nebo celý váš účet podléhat nějakému levelování, ale jisté je, že jednou z možností odemykání postav a skinů bude časté hraní, které vám po určité době postupně zpřístupní jak všechny charaktery, tak jejich skiny. Předpokládá se, že Blizzard vyjde z modelu, který má nastavený ve StaCraftu, a každá postava bude určitým způsobem nabývat zkušenosti, podle toho, jak často a dlouho ji hrajete, a za určité levely vás jako odměna čeká právě nový skin. Podobně by tomu mohlo být i u mountů a ostatních charakterů.
Druhou možností, okamžitou, ale nákladnější, je finanční investice. Chcete hrát za Novu, ale nechcete čekat, než se k ní ve hře dopracujete? Kupte si ji. Chcete místo na koni jezdit na vlkovi? Kupte si jej. Chcete… (doplňte, co chcete)? Kupte si to. Na jednu stranu se může zdát, že jde o model relativně výhodný a jeden z nejlepších, jaký se dá ve hře nastavit. Otázkou však zůstává, jak silnou budoucnost doopravdy má. Podobně jako u Hearthstone do hry přestanete investovat ve chvíli, kdy budete vlastnit všechny karty, i zde nebudete Blizzard podporovat věčně. Na druhou stranu je pro firmu jednodušší udělat dvacet skinů jednotlivých hrdinů, než dvacet karet, které mohou hru výrazně ovlivnit. Lze se tedy domnívat, že noví hrdinové a zejména jejich vzhled bude do budoucna to, na čem plánuje Blizzard vydělávat nejvíce. Jak jsem psal již dříve, Blizzard nechce na hráčích vydělávat za každou cenu a veškerý dostupný obsah bude možno získat pouhým hraním. Co tedy ona proklamovaná Valla, Demon Hunter vztahující se na předobjednávku Diabla III – Reaper of Souls?
Podle informací, které od Blizzardu máme, bude i tato postava získatelná normální hrací cestou, a není tedy nutné běžet do obchodu pro Diablo jen kvůli ní. Jedná se pouze o určitý marketingový tah, který má přilákat hráče z řad jiných žánrů a zvýšit četnost předobjednávek, není to však nic unikátního, o co byste bez vlastnictví datadisku na třetí Diablo přišli. Zároveň je to však skvělá ukázka toho, jak bude onen platební model fungovat v praxi.

Naposledy upravil/a Bellatrix 06.03.2014 v 23:11:03.

Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Itharael 03.03.2014 12:40

Ceris
proste ziskas hned do zacatku hera, ktereho si nebudes muset kupovat.Model ala Smite, tak jsem to teda pochopil ja.
Tak tak

Ceris 02.03.2014 23:07

Dav6
Já jsem si původně myslel že nákupem datadisku Diabla získám nějaký skin, který potom nebude dostupný..
proste ziskas hned do zacatku hera, ktereho si nebudes muset kupovat.Model ala Smite, tak jsem to teda pochopil ja.

Dav6 02.03.2014 17:04

Já jsem si původně myslel že nákupem datadisku Diabla získám nějaký skin, který potom nebude dostupný..

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet