Blizzard a progaming
Tohle spojení trvá už hodně dlouho, začalo na přelomu tisíciletí, kdy byl vydán první Starcraft, který rozpoutal doslova peklo. Do té doby nehroženě vládly FPS hry v čele s Quakem, občas se zviditelnily i hry arkádové. V roce 2000 se staly real-time strategie velice populární v jihokorejských internetových kavárnách, které měly rozhodující vliv na rozvoj progamingu po celém světě. Popularita strategií si držela neustále vysoké skóre a vždy v tom měl prsty Blizzard, dá se říct, že si urval monopol na poli progamingových real-time strategií. V poslední době však dochází k odlivu hráčů, jeden z největších důvodů jsou MOBA hry jako např. League of Legends nebo Dota 2. Všechny tyto hry mají jedno společné, jednoduše se hrají, ale těžko se v nich stanete mistry.
A právě takovou hru tvoří i Blizzard, který v Heroes ještě více ořezal prvky MOBA her, což se dá chápat jako zaměření na příležitostné hráče. Dustin Browder (šéf vývoje) se nechal slyšet, že chtějí postupovat stejně jako u Hearthstonu, pokud uvidí vzrůstající zájem o progaming, začnou ho více podporovat. Očekává se, že Blizzard nenechá komunitu na holičkách, každopádně to nebude hned, je tu ještě řada věcí, které bude muset udělat. Pojďme se teď podívat na pět stěžejních bodů.
Free-to-play model
Free-to-play model je pouhý začátek, jejich největší konkurenti, League of Legends a Dota 2, si za dobu své existence vytvořili značnou popularitu a nemalá část lidí do hry investovala peníze. Pokud budou chtít uspět, musí se zaměřit na nové hráče a vymyslet, jak přebrat hráče ostatních MOBA her. Nebude to lehký úkol, ale věřím, že Blizzard s něčím přijde. Pro začátek má aspoň základ v podobě propracovaných světů.
Progaming liga
Po vzoru LCS (League Championship Series) by mohl zavést vlastní ligu pro Heroes. Vytvořením oficiální ligy by se zvýšil počet profesionálních hráčů ⇒ lepší kvalita zápasů ⇒ větší sledovanost. WCS (World Championship Series) ve Starcraftu II byl úspěšný turnaj, bohužel zřídkakdy na takových akcích vidíme na nejvyšších příčkách někoho mimo Koreu. Zavedením ligy pro každý světadíl, jako je tomu v League of Legends, umožní vybrat si svého oblíbence ze „svých“ řad, což také přinese větší sledovanost.
E-sport celebrity
Pro zviditelnění budou potřeba i celebrity z řad progamingu. Heroes by mohl nastartovat i např. přechod Starcraft komentátora, stačí se podívat, jakou mají fanouškovskou základnu na sociálních sítích. To samé platí i pro profesionální hráče, až na to, že budou riskovat mnohem více. MOBA hry jsou obecně zaměřené na týmovou práci, což nemusí vyhovovat Starcraft hráčům, kteří nemusí být vidět po boku svých spoluhráčů a ztratí svou těžce nabytou slávu.
Vyšší dovednostní strop
Pokud divák nepozná rozdíl mezi hrou na vysoké úrovni a hrou na menším levelu, těžko pak bude mít zájem o progaming scénu. Díky ořezávání MOBA prvků Blizzard riskuje, že bude příliš nízký dovednostní strop. Se zcela chybějícím systémem stavění předmětů a sdílením zkušenosti hrdinů hrozí, že zápasy na vyšší úrovni skončí nezajímavě za 10 minut totálním převálcováním jedné či druhé strany.
Spolupráce s komunitou
Poslední, a dá se říct nejdůležitější věc, je spolupráce s komunitou. Pokud chce být Blizzard úspěšný i na poli MOBA her, musí se naučit rychle reagovat na komunitu. V tomto ohledu jejich konkurent Riot Games (League of Legends) předvádí velmi dobrou práci. Velmi často vidíte zaměstnance Riotu odpovídat na redditu LoLka nebo vysokou aktivitu na jejich fóru. Blizzard na to musí být připraven. Hráči, kteří přejdou od konkurence, budou očekávat přinejmenším stejně dobré služby.
Naposledy upravil/a Jerryky 06.01.2014 v 12:33:40.
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet