Draci přicházejí do Heroes! Slovy fanouška Pokemonů by se dalo říci - „Legends come to life“. A slovy znalého hráče Heroes - „Další OP hrdina, kterého po čase nerfnou“. Je tomu ale opravdu tak? Skutečně je Alexstrasza tak silná, jak se o ní tvrdí? A jakou pozici si vydobyla v tuzemské komunitě?
Jen pár dní po oznámení na Blizzconu přibyla na testovací servery Blizzardu Alexstrasza, druhý drak ve hře a první v dračí podobě. Tedy ne celou dobu, pouze jako schopnost traitu, i přesto je to ale důvod, abychom se na ni podívali trochu blíže a zjistili, jak se nový support v Heroes hraje.
Od draků by člověk očekával cokoliv, jen ne to, že budou zrovna léčit. A ruku na srdce, dobrých supportů jsme ve hře za poslední dobu viděli dost. Perfektně zábavný Stukov a populární Ana si dokáží získat své fanoušky, i když metou zatím asi příliš nezahýbou. Alexe se to dost možná povede, a pokud se u někoho objevilo hned v počátcích zklamání, že drak bude ne příliš oblíbený support, můžeme vás hned v úvodu uklidnit. I přes to, že její role je podporovat tým a držet ho naživu, v některých chvílích dokáže být neuvěřitelně silná. Problémem je, že ve skutečnosti nemůže moc bojovat.
Je to vcelku jednoduchá matematika. Její primární abilita, zaměřená na léčení jednoho spoluhráče (single-target heal), evokuje léčení nekromantů a funguje na principu sdílených životů, tedy vyléčení spolubojovníka stojí vaše životy. A když žádné nemáte, nemáte čím léčit. To je poměrně dobrý důvod na to, abyste se drželi většinu hry v pozadí a nevrhali se bezhlavě do akce. Během několika málo zkušebních her se nám proto více osvědčila jako sekundární support, byť hra se dvěma supporty není mezi hráči příliš oblíbená.
O poznání lépe funguje plošný Abundance, který je poměrně silný a především léčí i samotnou Alexu. Co je však nevýhoda, a jak se stále častěji ukazuje, poměrně silná, je samotné fungování kouzla. Na zemi totiž vyčarujete kruh, v němž se účinky ability projeví až po třech sekundách. Vaši spoluhráči tak mají tři sekundy na to, aby se do kruhu dostali, nebo aby v něm počkali. A věřte tomu nebo ne, ono to většinou nefunguje.
Na jednu stranu není nic lepšího, než kouzlo repetitivně házet tankům pod nohy, se spoustou crowd-control mechanik (CC, schopnost ovládnout pohyb nebo chování více hráčů najednou, například plošné omráčení nebo znehybnění) ve hře ale nevydrží prakticky nikdo stát tři vteřiny na jednom místě. A pokud ano, většinou za to poměrně náležitě zaplatí. Je to totiž ideální příležitost pro soupeře, aby využil situace, kdy je tým pohromadě, a pořádně vám osladil život. Ve své podstatě pak stačí jeden Mosh Pit od ETC nebo Ring of Frost od Jainy a hned budete litovat, že vaše spelly nefungují instantně, podobně jako plošný heal Auriel.
Na druhou stranu lze Abundance doplnit poměrně zajímavými talenty a ten na vyvolání Regeneration globe pak jistě najde uplatnění ve chvíli, kdy mají vaši parťáci quest na jejich sbírání. Jinak je abilita spíše dvousečnou zbraní a zatímco první zmíněnou abilitou, Gift of Life, můžete poměrně dobře zabít sebe, Abundance dokáže při špatném použití zabít celý tým. A hráči vám to samozřejmě poté náležitě osladí, protože žebříček viny je jasně nastaven už od dob prvních dungeonů ve WoW. Za wipe přece nemůže nízká damage, špatné tankování, ale neschopný healer.
Jedinou útočnou abilitou je Flame Buffet, který příliš velké škody nenadělá. Dobře se ale používá na tzv. wave clear, čištění vln minionů, a může vám při správném vytalentování poskytnout léčení sebe sama (self-heal). V tu chvíli může Alexa konečně naskočit na agresivnější styl hraní byť stále příliš nevydrží, je o něco méně „papírová“. (Upřímně řečeno, zase až tak papírová není a něco málo skutečně vydrží, je nutné si ale uvědomit, že poměrně velkýpočet životů neslouží k tomu, abyste s ním skákali do prvních linií, ale především léčili polomrtvé spoluhráče.)
Paradoxně ale funguje synchronizace kouzel poměrně dobře. Největším problémem jsou, jako u každého supporta, cooldowny, a správné pozicování. Její herní styl v tomto připomíná Uthera, s tím rozdílem, že Uther má instantní ability a nezabíjí při nich sám sebe. Na druhou stranu, Uther není drak, a tak mu chybí jedna z nejzábavnějších heroických abilit ve hře. Cleansing Flame je totiž skutečně záživný.
Poletovat nad mapou v podobě draka a plivat ohnivé koule na vše pod vámi je prostě boží! Stejně tak schopnost přistát, kde chcete. Líbí se nám to, baví nás to, a pokud mezi tím náš tým umře, je to jejich problém! Dobře, teď zase trochu vážně. Je to skutečně velmi zábavná abilita s poměrně decentním cooldownem, ideální na dorážení polomrtvých hrdinů. Útoky navíc stejně tak zraňují jako léčí, takže její využití je nejlepší v team fightech. A navíc je to jediná úniková abilita, kterou Alexa má.
Nepochybujeme o tom, že se hrát bude, má své výhody a svým způsobem i "globální" dosah. Mnohem lépe se nám ale v některých situacích jevil Life Binder, druhá heroic abilita, při níž svážete své životy s životy jiného hrdiny a kdo z vás jich má více, ten toho druhého vyléčí. Papírově to tak nevypadá, ale ve skutečnosti je to perfektní věc, která dokáže při správném použití zachránit dva hrdiny. Nejlépe by se dala přirovnat k abilitě Ancestral Healing Rehgara, opět s jedním drobným rozdílem. Pokud chcete někoho zachraňovat, nesmíte být polomrtví.
Co ale činí Alexu jedinečnou je její trait. Ten ji po poměrně dlouhém cooldownu promění na několik sekund v draka, mnohonásobně ji zvětší a posílí všechny její ability. A přesně tohle je věc, kterou do teamfightů prostě chcete! Plošné poškození, částečná resistence na všechna možná omráčení, posílené ability léčení, jo, jo, jo. Tohle nás baví a tohle je skutečně ta věc, kterou bychom od draka čekali. Pokud ji stihneme použít. Podobně jako Tychův Odin je i zde čas na zakouzlení (cast time), během kterého jste zranitelní, a je dobré na to myslet, pokud si chcete traitem zachránit život při ne příliš vydařeném boji.
Suma sumárum má Alexstrasza co nabídnout a když už nic, je bezesporu zábavná. Své místo ve hře si rozhodně najde, a pokud ji Blizzard po několika týdnech příliš neoslabí, bude v příštím roce velkým zpestřením mety. Zatím jsme neměli možnost ji vyzkoušet v náročnějších zápasech, během několika málo her ale lze odhalit její slabiny a silné stránky, a byť nepatří k nejlehčím, dá se za ní naučit poměrně slušně a efektivně léčit. Váš tým ale musí myslet na to, léčení není automatika a samozřejmá věc a občas mu jít trochu naproti, pokud to situace dovolí.
Alexu ostatně uvítala i česká komunita, které jsme se zeptali na první dojem. Převažuje ten kladný, kdy zhruba 40 procent hráčů hrdinu ocenila a přibližně 20 procent ji doslova miluje. Jen něco kolem 15 procent Čechů ji příliš nemusí a zbytek ji zatím nehrál. Jak také náš malý průzkum ukázal, většina Čechů jsou trollové, kteří se dušují, že Alexu neznají, ti proto ale tento článek číst zřejmě nebudou, a tak se snad neurazí.
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet