Jsou tomu již téměř dva týdny od BlizzConu 2013, kde byly odhaleny detaily o rodícím se trháku ze studia Blizzard, a my pomalu střádáme informace o nové herní senzaci, Heroes of the Storm (dále jen Heroes). Vzrušení ohledně projektu roste, přestože termín spuštění closed bety, natož pak oficiálního vydání hry, je prozatím v nedohlednu. Navzdory tomu, že Heroes sdílí většinu svých vzhledových rysů s žánrem MOBA her a po všech stránkách může být tato hra řazena jako jedna z nich, nalezneme zde mnoho výrazných rozdílů mezi Heroes a současnou nabídkou MOBA her na trhu. Všechny tyto rozdíly rozhodně stojí za zmínku, proto se jim budeme trochu věnovat.
Hlavní rozdíl číslo jedna: PvE objekty jsou stálé a velice důležité.
Zpočátku je velice snadné se ztratit ve světě MOBA her. Je obtížné správně vědět, kdy hlídat přední linii, kdy se stáhnout a bránit, nebo kdy ve skupince podniknout protiútok. Heroes nám nabídne originálnější přístup a to s využitím různorodých PvE cílů. Abyste zvítězili, bude váš tým muset neustále získávat zlaté dublony, lebky, tributy, nebo dokonce služby různých žoldnéřských skupin, které se budou na bojovém poli vyskytovat. Týmová koordinace a spolupráce bude naprosto zásadní předpoklad pro maximální požitek ze hry, proto hrát vlka samotáře, co se chaoticky potuluje po bojišti a bojuje jen na vlastní pěst, může být velká škoda. Nejen, že tato změna přidá PvE hře na významu, ale také zvýší četnost týmových bojů. A vlastně, my všichni tu přece dychtíme po týmových bojích, ne? Jakmile jeden z týmů získá klíčové PvE cíle, základna soupeřů vejde v obležení, což zajistí, že penalizovaný tým bude muset bránit své budovy před zničením, neboť získáním těchto cílů si tým dočasně zajistí mohutnou podporu ohavných monster. Scéna jako vystřižená pro týmový boj.
Hlavní rozdíl číslo dvě: Heroic Abilities vs. Ultimate Abilities.
Ultimate abilities byly vždy výrazným faktorem MOBA her. Lina, hrdinka ze hry Dota 2, ovládá vrcholovou schopnost udělení kritického zranění do jednoho soupeře, která může být však seslána ve větších intervalech, než ostatní schopnosti, a vám nezbyde nic jiného, než se s tím smířit, protože jinou možnost u tohoto hrdiny bohužel nemáte. V Heroes byly Ultimate Abilities přejmenovány na Heroic Abilities (dále HA) a hráči dostanou na výběr ze dvou možností těchto HA. Například, Jim Raynor si může zvolit za svou HA buď známý Hyperion, bojový letoun uzpůsobený k ničení nepřátelských budov, nebo dvojici lodí Banshee, schopné cílit své silné útoky do soupeřových hrdinů a zároveň zvyšovat Jimův dohled. Tato změna, ve spojení s dalšími talentovými možnostmi, umožní větší volnost a variabilitu při výstavbě týmu.
Hlavní rozdíl číslo tři: Získané zkušenosti a úrovně jsou týmově sdíleny.
V MOBA hrách je naprosto běžné vidět carry (obvykle nejútočnější hrdina týmu, vhodný na udílení silného zranění soupeři), jak si hlídá svojí lajnu a střádá si peníze a zkušenosti pro sebe, proto je také běžné, když carry převyšuje supporty (hráči, kteří se starají, aby carry byl v bezpečí a mohl udílet velké zranění) i o deset úrovní. To činí supporty snadnou kořistí pro nepřítele. Není tedy divu, že support není moc oblíbená herní role a hráči jsou často nuceni tuto pozici hrát s odporem, což kazí dobrý pocit ze hry. Sdílené zkušenosti znamenají, že třeba i hrdina Abathur bude vždy důležitým členem týmového boje. Toto zajistí při bojích více zábavy pro celý tým a ne jen pro jedno silně ozbrojené carry. Konečně by se tedy mělo velmi pozitivně změnit mínění hráčů o supportu. Jste-li tedy hráčem MOBA hry, ve které jste často s utrpením nucen hrát support, můžete se těšit, že už se vám to v Heroes nikdy nestane.
Hlavní rozdíl číslo čtyři: Ve hře nebudou žádné koupitelné předměty.
Snaha o specifické předměty je jádrovou složkou MOBA her. Všichni hrdinové se snaží urvat na svou stranu co nejvíce peněz, aby si mohli nakoupit pestrý arsenal zbraní a zbrojí, které by mohli použít proti oponentům a bez kterých by nebyli nic platní. Tohle střádání peněz výrazně prodlužuje čas, jenž je potřeba na dokončení hry. Kupříkladu Dark Lady, obratný zabiják ze hry Heroes of Newereth, potřebuje ke svému správnému fungování sadu alespoň čtyř, až pěti předmětů bez kterých je hrdina naprosto nepoužitelný. V Heroes nebudou žádné předměty, proto nebude žádný důvod osamoceně se vrhat do nesmyslných risků v touze po bohatství a bude mnohem užitečnější zaměřovat se na týmové cíle. Kerrigan, královna rasy zergů ze hry StarCraft II, nikdy nepůjde jen tak na procházku do džungle, aby si půlhodinovou absencí zajistila peníze na meč, který opravdu potřebovala, zatímco tým bez její pomoci prohrál. Tímto Blizzard přímo křičí, že Heroes bude především hra o spolupráci a jednotě.
Navzdory všem těmto rozdílům zde jsou prvky, které Heroes připodobňují k známým titulům. Stejně jako aktuálně hrané MOBA hry bude Heroes zvát deset lidí, aby ve dvou týmech změřili síly za pomoci svých oblíbených hrdinů. Jak už to tak bývá i u hraní této hry bude pravděpodobně spousta křiku, smíchu a chytání se za hlavu. Zatím se hra jeví velmi promyšleně a chytře. Doufejme, že Blizzard opět dokáže spojit úžasnou fantasy atmosféru s příjemnou hratelností a naservíruje nám talíř té nejlepší MOBA hry, jakou jsme kdy hráli.
Naposledy upravil/a nikilangelo 23.11.2013 v 21:23:55.
Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet