Velké ohlédnutí za Alfa testováním

 

Zhruba rok zpátky se Blizzard rozhodl vyzkoušet něco, co ještě v historii nikdy neudělal. Vyvíjet hru společně s připomínkami hráčů, a to již od samotného alfa testování. Krok to byl odvážný, ale podle mě správný a díky němu bude v Beta verze mnohem jednodušší a přístupnější většímu počtu hráčů.

Technická alfa verze se spustila třináctého března roku 2014. Ti bystřejší si už určitě všimli, dnes je to přesně deset měsíců od spuštění alfa verze. Deset měsíců je dlouhá doba, během níž se toho stalo opravdu hodně. Pojďte se společně s námi podívat na největší milníky alfy Heroes of the Storm přímo ve formě oblíbených Patch Notes.

13. březen 2014 - Bože ty lagy. Ahoj mami jsem v televizi! Broken Uther, Nesmrtelné kempy apod.

Heroesfan zdroj

Den D, hodina H, datum, které vešlo do historie světa Heroes of the Storm, Alfa byla spuštěna, prozatím ale jen pro USA. Nicméně naše redakce dostala jako jedna z prvních v Evropě přístup, takže jsme vám mohli přinést exkluzivní dojmy. 

Když se s odstupem času podívám na první verzi hry, nechápu, jak jsme z ní mohli být tak nadšení. Špatná optimalizace, velké lagy kvůli serverům v USA a hodně nevyvážených hrdinů, to byly první dny Heroes. Samozřejmě našly se i úsměvné chvíle, jako když se téměř každou hru objevovala naše reklama na obrazovkách největších streamerů.

Co se týče hrdinů, těm jednoznačně vévodil Uther, a to ve všech aspektech. Chtěli jste někoho nesmrtelného, kdo dokáže rozdat veliké poškození a navíc všechny léčit jedna báseň? Vaše volba musela být Uther, když k tomu ještě připočítáme Divine Storm každých třicet sekund… No bylo to něco strašného. Pokud jste ho náhodou v týmu neměli, tak jste rovnou mohli hru vzdát.

Dále z davu hrdinů vyčníval Raynor s jeho heroic abilitou Hyperion, která v nepřátelských řadách dělala opravdové peklo.

Mercenary kempy byly v tu dobu taky na výsluní, nejednou se místo objectivů dané mapy, chodilo právě na kempy a to nezmiňuji, že talent Bribe šel uplatit na velkého golema. Na opačném konci byli hrdinové, které absolutně nikdo nehrál, protože stáli za starou bačkoru, jako třeba Tyrael, Arthas nebo Illidan.

16. duben 2014 – První Wipe. QQ žádná hmotná odměna, WTF 1v5 Kerrigan? Ožralá Lili!

Heroesfan zdroj

Po měsíci se trápení s expením účtů, se Blizzard rozhodl, že už jsme dosáhli vysoké úrovně, a tak všechny pěkně na začátek. Na tom by nebylo nic hrozného, ale teprve po smazání zkušeností, se lidé dozvěděli, že ti, kteří dosáhli na čtyřicátou úroveň, dostanou odměnu v podobě exkluzivní klíčenky. Samozřejmě nám chybělo jen pár her do toho, abychom získali mimořádnou cenu do soutěže.

Po zaslouženém nerfu Uthera se zdálo, že bude chvíli klid. To by ale nesměla přijít do hry Lili se svým neskutečným léčením a malýma rychlýma nohama, kterýma utekla všemu možnému. Tolik nadávek na pandu jsem v životě neslyšel…

Pomalu se také začínaly objevovat „schopné“ Kerrigan, které si dokázaly klidně vysólovat celý nepřátelský tým. Bývaly to veselé časy, ale to nejhorší teprve mělo přijít v následujících měsících. 

22. duben 2014 – Peklo v Nexu, mimozemšťan jménem Murky přichází

Heroesfan zdroj

Murlokové byli vždy oblíbení, tedy až do 22. dubna, kdy vyšel jejich zástupce v Heroes of the Storm.  To co přišlo do Nexu, nečekal absolutně nikdo. Díky tomuto malému zelenému ďáblovi se rapidně snížil počet hráčů. Nejlépe to vystihne příspěvek nejmenovaného kolegy, který samozřejmě prošel redakční úpravou, aby mohl být veřejně publikován.

„Bože, to je kačenka, jak to někoho může bavit za toho zeleného zahradníka. Je to malé hnusné kamikaze, kterého nezajímá, že ho zabiješ, a když ho zabiješ, tak mu je to jedno, protože si vyplcne další vajíčko. Pak si jen chodí a vyměšuje vajíčka jak ožralý zajíc na velikonoce. A ty Heroic ability jsou na kačenku taky, ty Murlocky nezastavíš, to nemá counter a Octopus je po talentování okamžitá smrt, tomu se nedá bránit. Je to horší jak zelený smraďoch z Alzy,“ řekl kolega názor na Murkyho.

„Nedá se counterovat ničím. ALT +F4 counteruje Murkyho,“ dodal a přes měsíc Heroes nezapl. 

25. červen 2014 – QQ další Wipe, Konec poměřování e-pindíků s Amerikou

Heroesfan zdroj

25. červen, další velký milník v historii Heroes of the Storm, tentokrát hlavně pro regiony mimo Ameriku. Začala totiž nová etapa, hra se otevřela pro zbytek světa, Evropu nevyjímaje. To znamenalo jediné, další wipe těžce vydřených zkušeností a hlavně rozloučení se s americkými kamarády. Dále se také muselo ukončit soupeření Evropa vs Amerika, které by Evropa samozřejmě lehce vyhrála, nebýt té velké odezvy na naší straně.

Kromě menšího počtu hráčů, nás na našich domovských serverech čekal nový systém zkušeností a vylepšený systém vybírání spoluhráčů a nepřátel. Když se tyto tři věci spojily do jedné, vzniklo z toho krásné, někdy i dvacetiminutové čekání na hru, která v tom lepším případě přidělila kompletně nevybalancované hráče do jedné hry. Ta horší možnost byla, že vám hra během načítání spadla a museli jste čekat dalších dvacet minut.

Co se týče hrdinů, zelený ďábel dostal nerf, ale hlavně se zrodil král. Po mírném reworku Tassadara se z něj stala mašina na zabíjení, která vydrží téměř vše.  

23. červenec 2014 – Artefakty?! Artefakty! Nechceme artefakty!!!

Heroesfan zdroj

Artefakty měly prohloubit zážitek ze hry, místo toho ale prohloubily vztahy v komunitě, která se semknula a společnými silami je vytlačila ještě před dalším patchovacím obdobím, což se předtím nepovedlo ještě nikomu, ani zlověstnému Murkymu.

Byl to dobrý nápad, ale špatně provedený a hlavně přišel ve špatnou dobu, jelikož jsme ve hrách potkávali hráče, kteří měly namaxované artefakty a pak ty, kteří neměly vůbec nic. Což bylo poslední kapka na již tak pokaženém systému.

Na druhou stranu jsme mohli poprvé a pravděpodobně i naposledy dominovat s Diablem. 

18. srpen 2014 až 13. leden 2015 – Zbytek, aneb vyčerpal jsem studnici nápadů

Heroesfan zdroj

Přiznám se na rovinu, už mi docházejí nápady na další špatné vtipy, ale zároveň jsem vás nechtěl ošidit o zbytek zajímavých situací, proto jsem se rozhodl využít služby internetu, respektive redditu a zde máte ty nejlepší, které už asi nikdy neuvidíme, od moderátora se jménem Cya Steve.

  •          Abathurův klon dostával o 50% více životů
  •          Illidanova heroic abilita Metamorphosis v jednu dobu dávala neskutečné množství životů
  •          Stitches se sprintem, hook -> gorge -> sprint -> Bolt of the Storm = GG
  •          Neviditelný Abathur
  •          Neustále problémy s XP systémem
  •          Stará Haunted Mines
  •          Možnost taktizovat se semínky na Garden of Terror, žádný limit pro vyvolání Terrora
  •          Sgt. Hammer s obrovským dosahem a pohyblivostí téměř od začátku
  •          Combo Azmodan / Abathur
  •          No a něco z posledního dne alfy – RIP Resurgence of the Storm

 

Doufám, že se vám toto "ohlédnutí" aspoň trochu líbilo. Jak vzpomínáte vy na alfu Heroes of the Storm? Pochlubte se nám v komentářích. 


Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Žiadne komentáre
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet